"grønt" asp spørgsmål
Fra : Henning

Dato : 13-05-09 09:24

Kære NG.

Jeg er temmelig grøn og temmelig stresset.
Hvordan er det nu lige man laver en function, som kan tilgås fra flere ASP
dokumenter?

/Henning

Fra : Leif Neland

Dato : 13-05-09 18:05

Henning skrev:
> [...]
>
> Jeg er temmelig grøn og temmelig stresset.
> Hvordan er det nu lige man laver en function, som kan tilgås fra flere

Du lægger den i en include-fil, der inkluderes i de asp-dokumenter, der
skal bruge den.

Leif

Fra : Rune Jensen

Dato : 13-05-09 20:09

Leif Neland skrev:

> Du lægger den i en include-fil, der inkluderes i de asp-dokumenter, der
> skal bruge den.

Det ville jeg også selv have foreslået. Men bare for at være helt
sikker: Det kan ikke lade sig gøre at lave en function evt. en sub
global - vel?

MVH
Rune Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-05-09 22:20

On Wed, 13 May 2009 21:09:02 +0200, Rune Jensen
<runeofdenmark@gmail.com> wrote:

>Det ville jeg også selv have foreslået. Men bare for at være helt
>sikker: Det kan ikke lade sig gøre at lave en function evt. en sub
>global - vel?

Du kan prøve at lægge den i global.asa.
Jeg har dog aldrig selv brugt det, så jeg kan ikke sige, om det giver
problemer.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 14-05-09 18:22

Henning wrote:
> [...]
>
> Jeg er temmelig grøn og temmelig stresset.
> Hvordan er det nu lige man laver en function, som kan tilgås fra flere

Den korte udgave er at du skriver din funktion i en fil med navnet
"*.inc" eller "*.asp". F.eks.:

'**** Funktioner.asp BEGYND indhold *****
<%
'Funktion der returnerer summen af to tal
function LaegSammen(ByVal tal1, ByVal tal2)

   'den værdi der skal returneres
   'skal tildeles en variabel med samme navn
   'som funktionen
   LaegSammen = tal1 + tal2

end function
%>
'**** Funktioner.asp SLUT indhold ********

Denne fil kan du så bruge som om teksten i den stod i en anden ASP side,
bare du skriver en #INCLUDE erklæring:

F.eks.

'**** Default.asp BEGYND indhold **************************
<!-- bemærk at #include sætningen er UDEN FOR asp tags -->
<!--#include file ="Funktioner.asp"-->
<%
Response.Write("Resultatet af 4 + 8 er: ")
Response.Write (LaegSammen(4, 8)) 'skriver 12
%>
'**** Default.asp SLUT indhold ******************************

http://jake.dk/programmering/asp/ er et eksempel på en include fil
med en masse foruddefinerede funktioner du kan bruge af.

spørg igen hvis det driller!

Venligste hilsener - Jakob

Fra : Henning

Dato : 14-05-09 18:46

Henning wrote:
> Kære NG.
>
> Jeg er temmelig grøn og temmelig stresset.
> Hvordan er det nu lige man laver en function, som kan tilgås fra
> flere ASP dokumenter?
>
> /Henning

Takker for alle indsparkene, som straks vil bruge brugt.