Sammenlign datoer
Fra : Kurt G

Dato : 08-05-09 19:10

Jeg skal sammenligne to datoer.

Findes der en rutine til dette?

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 09-05-09 07:32

Glem det, det var slet ikke så svært!

Kurt

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
news:4a047588$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg skal sammenligne to datoer.
>
> Findes der en rutine til dette?
>
> Mvh Kurt

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-05-09 10:21

Kurt G skrev:
> Glem det, det var slet ikke så svært!
>
> Kurt
>
> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> news:4a047588$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg skal sammenligne to datoer.
>>
>> Findes der en rutine til dette?

Når du finder en løsning på eget spørgsmål selv, husk lige at give
svaret også.

Man bruger normalt dateDiff. Dette kan enkelt yderligere bruges til at
bestemme stardate - læs mere her:
http://classicasp.aspfaq.com/date-time-routines-manipulation/how-do-i-determine-the-number-of-seconds-since-1/1/1970.html

Stardate kan bruges til at sende med i get og sammenligne i post (begge
"tider" skal være talt fra samme dato/klokkeslet). Den reelle
tidsforskel i sekunder fra get til post, fås ved at minusse de to tal.
Så kan man f.eks. blocke posten, hvis tiden er under 5 sekunder. Meget
brugt på blogs som en af metoderne til at holde spamming af kommentarer
nede.

MVH
Rune Jensen

Fra : Kurt G

Dato : 11-05-09 15:55

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> f.eks. blocke posten, hvis tiden er under 5 sekunder. Meget brugt på blogs
> som en af metoderne til at holde spamming af kommentarer nede.

Undskyld forseelsen!

Jeg gjorde blot det, at jeg gangede året med 10.000, måneden med 100 og til
slut lagde året, måneden og datoen sammen. Derefter foretog jeg en simpel
sammenligning.

Men jeg vil kikke lidt på det, som du beskriver!

Mvh Kurt