Serveren kan ikke vise siden
Fra : Kurt G

Dato : 07-05-09 14:43

Jeg får denne fejl, når jeg vil vise denne kode i en fil, der hedder
"VisMoeder.asp"

Mest sandsynlige årsager:
a.. Webstedet er under vedligeholdelse.
b.. Webstedet har en programmeringsfejl.
Efter mange forskellige forsøg og meget bøvl skrev jeg noget kode af fra en
bog, så den ser sådan ud:
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<%Option Explicit%>
<head>
<title>Læse fra tekstfiler</title>
</head>
<%
response.write date()
%>

Men jeg får stadig samme fejl!

Burde det ikke virke, når det siges, at serveren understøtter ASP?

Mvh Kurt

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-05-09 17:41

Kurt G wrote:

> Jeg får denne fejl, når jeg vil vise denne kode i en fil, der hedder
> "VisMoeder.asp"

Er det nu vi skal transformere over i det clairvoyante, og kigge i
krystralkugler efter hvilken fejl du tænker på ? ;)

> response.write date()

Prøv med now i stedet for date.

Stig Johansen

Fra : Kurt G

Dato : 07-05-09 17:53

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> Er det nu vi skal transformere over i det clairvoyante, og kigge i
> krystralkugler efter hvilken fejl du tænker på ? ;)

> [...]

Ja, jeg kan godt se, at det blev kryptisk. Der skulle være byttet lidt om på
rækkefølgen af linierne. Sorry!

Filen indeholder denne kode:

[...]

Det giver denne fejlmelding:
"Mest sandsynlige årsager:
a.. Webstedet er under vedligeholdelse.
b.. Webstedet har en programmeringsfejl."

Det, der undrer mig mest er, at filen tilsyneladende ikke kan findes.
Men omdøber jeg fejlen til *.htm og kalder den, vises filen fint!

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 07-05-09 17:57

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse
KLIP>

> Prøv med now i stedet for date.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Stig Johansen

Det hjalp. Jeg vil kræve erstatning af den lærebogsforfatter

Kurt

Fra : Leif Neland

Dato : 09-05-09 11:59

Kurt G skrev:
> [...]
>
> Mest sandsynlige årsager:
> a.. Webstedet er under vedligeholdelse.
> b.. Webstedet har en programmeringsfejl.

Denne fejlmeddelelse er ikke fra webserveren, men fra Bill (IE), der
regner med at brugeren er så dum, at han ikke forstår webserverens
fejlmeddelelse.

Jeg ville starte med at fjerne de "hjælpsomme" fejlsider fra IE, så man
kan se, hvad webserveren skriver af fejlmeddelelse.

Eller bruge en anden browser.

Leif