Array
Fra : Ukendt

Dato : 27-04-09 12:34

Hej NG

Kan man ikke definere et array på flg. måde...???

Stuff = Array(var)

var indeholder : "label1","label2",...osv

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-04-09 18:29

bsn skrev:
> Hej NG
>
> Kan man ikke definere et array på flg. måde...???
>
> Stuff = Array(var)
>
> var indeholder : "label1","label2",...osv

Jeg tvivler på, du kan bruge en variabel på den måde, hvis jeg har
forstået, hvad du vil.

Du kan i stedet sige:

Stuff = array("label1","label2",.....)

Hvad skal det bruges til - har du mere kode?

MVH
Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-09 23:56

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev

> [...]
>
> Du kan i stedet sige:
>
> Stuff = array("label1","label2",.....)
>
> Hvad skal det bruges til - har du mere kode?

Det skal bare bruges til at sætte nogle labels på en bar graf...
Jeg har testet Array(var) med IsArray, og den viser True...

Det kører gennem denne funktion...
http://www.siteexperts.com/tips/contents/ts19/page1.asp

Men den melder fejl...
"Error Function Makechart: maxwidth and maxlength have to be greater than 0
or number of labels not equal to number of values"

Bjarne

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-04-09 01:15

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote:

> [...]
> "Error Function Makechart: maxwidth and maxlength have to be greater than
> 0 or number of labels not equal to number of values"

Så fejler den på denne if:
if maxheight > 0 and maxwidth > 0 and ubound(labelarray) = ubound(numarray)
then

Prøv at udskrive disse, og se hvor det går galt.

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 09:03

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> Så fejler den på denne if:
> if maxheight > 0 and maxwidth > 0 and ubound(labelarray) =
> ubound(numarray)
> then
>
> Prøv at udskrive disse, og se hvor det går galt.
Ja, det er ubound(labelarray) og ubound(numarray) som er forskellige(0 og
6)
Det vil så sige, at det er labelarray, som ikke duer...???
Har du en måde, at opbygge array på, når data kommer fra database...
Do Until
myArray = ???
Next

Bjarne

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-04-09 09:12

> [...]

> Det vil så sige, at det er labelarray, som ikke duer...???
> Har du en måde, at opbygge array på, når data kommer fra database...

Kode - my friend - kode.

Da du ikke giver noget(kode), så tag et kig på split funktionen.

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 09:41

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev

> Kode - my friend - kode.

Undskyld min forglemmelse...

> Da du ikke giver noget(kode), så tag et kig på split funktionen

Yes - det var der hunden lå begravet...
Station = Split(Station,",")
labelstuff = (Station)

Tak ska du ha...
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 11:28

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev
> Yes - det var der hunden lå begravet...
> Station = Split(Station,",")
> labelstuff = (Station)
>
> Tak ska du ha...

Tillægsspg.

Hvis jeg først vil udskrive fra index 4 i arrayet, hvordan gøres det lige...

Bjarne

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-04-09 11:40

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote:

> Tillægsspg.
>
> Hvis jeg først vil udskrive fra index 4 i arrayet, hvordan gøres det
> lige...

Lidt afhængig af hvad index 4 er, kan du bruge
for Counter = 3 to uBound(DitArray) ....
eller
for Counter = 4 to uBound(DitArray) ....
Response.write DitArray(Counter).. osv

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 15:37

> Lidt afhængig af hvad index 4 er, kan du bruge
> for Counter = 3 to uBound(DitArray) ....
> eller
> for Counter = 4 to uBound(DitArray) ....
> Response.write DitArray(Counter).. osv

Jeg vil ikke have de 3 første kolonner i recordsettet med...
Kan du indkorporere dette i mit script...

for each x in rs.fields
If x <> "" Then
Vaerdi = Vaerdi & "," & x.value
Else
Vaerdi = Vaerdi & "," & 0
End If
next

Bjarne

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-04-09 17:46

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote in message

> Jeg vil ikke have de 3 første kolonner i recordsettet med...
> Kan du indkorporere dette i mit script...
>
> for each x in rs.fields
> If x <> "" Then
> Vaerdi = Vaerdi & "," & x.value
> Else
> Vaerdi = Vaerdi & "," & 0
> End If
> next

Jeg bruger denne konstruktion et sted:
For Index=0 to (oRs.fields.count-1)
if not isnull(oRs(Index)) then
osv..

Så man kunne bruge
For Index=3 to (oRs.fields.count-1)
for ikke at få de første 3 felter med.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-09 13:11

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote in message

> Så man kunne bruge
> For Index=3 to (oRs.fields.count-1)
> for ikke at få de første 3 felter med.

Blev så til :

For x=3 to (Rs.fields.count-1)
If Rs.fields(x).value <> "" Then
Vaerdi = Vaerdi & "," & Rs.fields(x).value
Else
Vaerdi = Vaerdi & "," & 0
End If
next

Virker fint...
Takker
Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-04-09 16:44

On Tue, 28 Apr 2009 12:27:31 +0200, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev

Hmmm ...
Recordset-objektet har en metode, der hedder .GetRows
Den er beregnet til at omdanne et recordset til et array.
Det er langt lettere end at loope sig frem.
<url: http://www.w3schools.com/ado/met_rs_getrows.asp>

>Tillægsspg.
>
>Hvis jeg først vil udskrive fra index 4 i arrayet, hvordan gøres det lige...

Sætter SQL'en til at hente det, du vil have i dit array.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-09 01:10

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den er beregnet til at omdanne et recordset til et array.
> Det er langt lettere end at loope sig frem.

Ok...vil kigge på det senere...

> Sætter SQL'en til at hente det, du vil have i dit array.

Nok lidt doven - det er 32 felter, som skal hentes...

Et lille ekstra-ekstra spg.
Jeg har 8 grafer, som skal genereres...
Når jeg kun kører 1 gennemløb virker det hele...
Når jeg vil genbruge mit array(Labels) virker det ikke, men jeg kan se, at
jeg får værdier i array(Vaerdier) i alle 8 gennemløb...

pseudokode
rs
rs1=rs
arrayLabels
arrayVaerdi
udskriver graf
rs1.close
rs.movenext
loop
/pseudokode

Har du en ide...???
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-09 01:29

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når jeg vil genbruge mit array(Labels) virker det ikke, men jeg kan se, at
> jeg får værdier i array(Vaerdier) i alle 8 gennemløb...

Fandt denne løsning...
http://forums.aspfree.com/code-bank-54/classic-asp-and-vbscript-arraylist-version-1-0t-67446.html

kode
For x=3 to (RS.fields.count-1)