Sende konfirmations mail
Fra : Anders M

Dato : 23-04-09 19:41

Hej..

Jeg har lavet et faktura system, som virker ganske udmærket. Den eneste
lille detalje jeg mangler er, at få sendt en konfirmationsmail til kunden.

Den skal indeholde en kode, som bliver automatisk genereret, samt link
til faktura (den sidst oprettede.)

Hvordan kan jeg sende en mail med de data uden at røre en finger? (når
jeg trykker "Godkend" til at få postet fakturaen?

Mvh Anders
--
Anders Mikkelsen
www.fixgroup.dk

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 24-04-09 07:22

Det kommer for det første an på hvad du bruger af kode eller hvad du har
mulighed for at bruge på dit webhotel.

Om det er ASP, PHP, Perl eller noget helt andet.

Men den information vil jeg mene folk har nemmere ved at kunne hjælpe dig.

Jeg kender så god kun til ASP så det er det eneste punkt jeg lige vil kunne
hjælpe med.

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 24-04-09 07:25

Hov var vidst for hurtig der, er jo i ASP gruppen så må gå ud far du har
kodet det i ASP.

Men så kommer det an på hvilke komponenter du har til rådighed på dit
webhotel, der kan bruges til at sende mails med.

Så som f.eks JMail eller cdonst eller lignende.

Fra : Anders M

Dato : 24-04-09 19:44

Kim M. Jørgensen skrev:
> Hov var vidst for hurtig der, er jo i ASP gruppen så må gå ud far du har
> kodet det i ASP.
Ja, hehe;)

> Så som f.eks JMail eller cdonst eller lignende.

CDONTS bruger jeg.

Det den skal er at samle alle data i en mail og sende dem til den
indtastede e-mail adresse sammen med at den indsætter i databasen.

--
Anders Mikkelsen
www.fixgroup.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 25-04-09 17:48

Anders M skrev:
> [...]
>
> Hvordan kan jeg sende en mail med de data uden at røre en finger? (når
> jeg trykker "Godkend" til at få postet fakturaen?

Uanset hvilken metode du bruger til at sende med, så sørg for at bruge
f.ex. udbyderens mailserver som smarthost, send ikke direkte til modtageren.

Hvis modtageren (modtagerens mailserver) midlertidigt ikke kan/vil
modtage din mail, så vil den gå tabt, hvis du sender direkte fra
webserverprogrammet til modtageren.

Hvis du derimod bruger en "rigtig" mailserver som mellemstation, vil den
forsøge at gensende, sædvanligvis op til 5 dage.

Hvis modtageren bruger graylisting, dvs siger "godt med dig, kom igen
senere" til nye afsendere, hvilket stopper en masse zombier, der sender
spam, hvorimod rigtige mailservere netop gensender, vil post sendt fra
webserveren direkte, ofte gå tabt.

Leif