lav en variabel til vær form
Fra : pepss

Dato : 22-04-09 21:34

hejsa NG
jeg skal ha lavede en masse sider med forms som så skal gemmes i
en database. jeg synes så det ville være rigtig smart vist jeg
kunne lave noget kode der selv fant form navnet og lavede en
variabel ud af det!
noget alá

For Each Felt in Request.Form
strNAVN_FRA_FORM = Request.Form( Felt )
Next

jeg kan bare ikke lige gemmen skue hvordan man klare det...?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-04-09 23:32

"pepss" <olefriisFJERN@privat.dk> wrote in message
> [...]
> strNAVN_FRA_FORM = Request.Form( Felt )
> Next
>
> jeg kan bare ikke lige gemmen skue hvordan man klare det...?

Her er noget kode, der læser data fra en form ind i en database.
Hold øje med evt. ekstra linieskift i koden, og ret selv til.
Response.Write "in adding form" +cStr(Request.Form.Count)
Counter = 0
For Each Item In Request.Form
if Item <> "Add" then
if Counter > 0 then
SQL = SQL + ","
SQLValues = SQLValues + ","
end if
Counter = Counter + 1
SQL = SQL + Item
SQLValues = SQLValues + "'" + Replace(Request.Form(Item),"'","''")
+ "'"
Response.Write "Item: " + Item
end if
next
SQL = SQL + ",Addtime,Changetime,Userid"
SQLValues = SQLValues + ",now(),now(),'n/a'"
SQL = "INSERT INTO " + Databasename + "(" + SQL + ") VALUES
("+SQLValues+")"
oConn.Execute SQL

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-04-09 13:37

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> wrote in message
> Her er noget kode, der læser data fra en form ind i en database.

Og det er kun noget 'testkode', så du må selv udvikle videre.

Fra : pepss

Dato : 23-04-09 16:48

Stig Johansen wrote :
> "pepss"

> Her er noget kode, der læser data fra en form ind i en database.

[snip kode]

den måde havde jeg slet ikke tængt på! takker