Clip JS script
Fra : Rune Jensen

Dato : 21-05-09 08:45

Jeg vil gerne have lavet en citat-funktion til et kommentar-script.

Hver kommentar har sin egen ID tildelt.

Indholdet af denne kommentar skal, når man trykker citér, kopieres ind i
et text-area i en form, som også har en ID.

Hvordan gøres dette? Hele løsningen behøves ikke, bare nogle gode hints,
så jeg selv kan arbejde videre.

Siden kan ses her:
http://runejensen.dk/webdesign_group_meeting/diskussion.asp

Citérlinket er ikke indlagt, men det skal ligge i hver kommentardels header.

MVH
Rune Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-05-09 09:05

Rune Jensen sendte dette med sin computer:
> [...]
> http://runejensen.dk/webdesign_group_meeting/diskussion.asp
>
> Citérlinket er ikke indlagt, men det skal ligge i hver kommentardels header.

komm = document.getElementById( 'kommID').innerHTML;
document.getElementById( 'txtarea').value = komm;

Det burde da være ligetil, eller er der noget jeg overser?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 21-05-09 09:40

Birger Sørensen skrev:

> komm = document.getElementById( 'kommID').innerHTML;
> document.getElementById( 'txtarea').value = komm;
>
> Det burde da være ligetil, eller er der noget jeg overser?

Tak for svar, Birger - jeg skal lige have gennemskuet din kode. Ligetil?
Jo, når man sidder længe med det, så husker man mere og mere, men nu er
det efterhånden et stykke tid siden, så.. ;)

Selve DIVen, som omkranser kommentarfeltet har en unik ID. Men inde i
den ligger en comment-head og en comment-body. Det er comment-body, jeg
vil have fat i - men det er en class, som man vidst ikke umiddelbart kan
hente uden at gennemgå alle classer.

Er det muligt at tage f.eks. innerHTML af last-child på den omkransende
DIV? Last-child i den omkransende DIV er netop body delen, hvor
kommentarerne ligger.

Altså noget i stil med

function cite( id) {
   komm = document.getElementById(
id).getElementsByTagName(DIV).last-child.innerHTML;
   document.getElementById( 'txtarea').value = komm;
}

og så en link i hver kommentar header, som linker med

serverside);">Citér</a>

Ved ikke, om det gir mening?

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 21-05-09 10:31

Rune Jensen skrev:

> Ved ikke, om det gir mening?

Lige meget, det virker ikke med hverken lastchild eller index.

Nu har jeg gjort, som du sagde - det jeg så gerne vil, er at hente alle

MVH
Rune Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-05-09 17:24

Rune Jensen forklarede den 21-05-2009:

> Lige meget, det virker ikke med hverken lastchild eller index.
>
> Nu har jeg gjort, som du sagde - det jeg så gerne vil, er at hente alle
>

> MVH
> Rune Jensen

function cite( elm_id) {
elm = getElementById( elm_id);
komm = elm.lastChild.lastChild.innerHTML;
// elm.lastChild er comment-body elm.lastChild.lastChild er den sidste
p...
// indsæt komm i dit text-area
}

Det burde virke..

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-05-09 17:27

Birger Sørensen skrev:
> [...]
> komm = elm.lastChild.lastChild.innerHTML;
> // elm.lastChild er comment-body elm.lastChild.lastChild er den sidste p...

Men egentlig - er det ikke nemmere bare at give den <p> du vil citere
et id også?
B-)

Birger

http://bbsorensen.dk