Javascript virker ikke i Firefox(?)
Fra : Morfar

Dato : 28-04-09 17:54

Jeg har fundet nogle script på nettet som jeg kunne tænke mig at anvende/lege med:

http://code.google.com/intl/da/apis/maps/documentation/demogallery.html?searchquery=&classname=

Alle virker fint i IE, men ingen virker i Firefox. Filerne der skal loades, bliver ikke loaded. Åbner jeg dem i Firefox på PC'en
virker det fint, men lægger jeg dem ud på en server på nettet, og åbner dem i Firefox, bliver filerne ikke loaded.

Nogen gode ideer?

Hilsen Morfar

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-04-09 20:56

Morfar wrote:

> [...]
> loades, bliver ikke loaded. Åbner jeg dem i Firefox på PC'en virker
> det fint, men lægger jeg dem ud på en server på nettet, og åbner dem

Øh, vi er altså ikke synske, så hvis du vil have hjælp, må du afsløre
adressen på det, du har lagt på nettet. Ellers har vi ikke en jordisk chance
for at vide, hvorfor det ikke fungerer i FF.

Erik Ginnerskov

Fra : Morfar

Dato : 29-04-09 07:23

> [...]
> en jordisk chance for at vide, hvorfor det ikke fungerer i FF.

Ja det var måske en ide Den ligger på www.parkel.dk/test/napi.html
/Morfar

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-04-09 08:38

Morfar skrev:

> Ja det var måske en ide Den ligger på www.parkel.dk/test/napi.html
> /Morfar

Hvad er det, der ikke virker, kan du definere det nærmere?

I min FF ser det sådan her ud:
http://www.runejensen.dk/temp/nyhedsgrupper/deiwc/screenshot_parkel_dk.jpg

MVH
Rune Jensen

Fra : Morfar

Dato : 29-04-09 08:45

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse news:49f803df$0$25181$456a7185@news.cirque.dk...
> Hvad er det, der ikke virker, kan du definere det nærmere?
> [...]

Ja, men i kolonnen til venstre (results) skal der stå en fil-liste, (eller én fil, her: (tommesteder.txt) der så genererer en marker
på kortet. Og det virker som sagt fint i IE, men ikke i FF.
Mvh
/Morfar

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-04-09 12:16

Rune Jensen wrote:

> I min FF ser det sådan her ud:
> http://www.runejensen.dk/temp/nyhedsgrupper/deiwc/screenshot_parkel_dk.jpg

Nåda. I min FF havner jeg i Atlanterhavet nær Ækvator ved den Afrikanske
kyst (zoomede lidt ud for at se, hvor jeg var henne):
http://hjemmesideskolen.dk/usenet/napi.png

I IE viser samme link et kort over Danmark med en række markeringer:
http://hjemmesideskolen.dk/usenet/napi2.png

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-04-09 12:20

Erik Ginnerskov wrote:

> Nåda. I min FF havner jeg i Atlanterhavet nær Ækvator ved den
> Afrikanske kyst (zoomede lidt ud for at se, hvor jeg var henne):
> http://hjemmesideskolen.dk/usenet/napi.png

En nærmere analyse viser 0 længde og 0 bredde.

Erik Ginnerskov

Fra : Morfar

Dato : 29-04-09 12:28

> En nærmere analyse viser 0 længde og 0 bredde.
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
> http://vestfynswebdesign.dk - http://html-faq.dk

Ja. Filen bliver ikke indlæst. Selv med den fulde sti som Birger anbefaler.
Jeg har set alle valideringsfejlene, men ville ikke gå dybere ind i det, før det virkede i FF. Og jeg mente at når den virker i IE,
kunne det ikke være det store problem at få den til at virke i FF. Google Crome kører den også fint.
Mvh
Morfar

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-04-09 12:39

Morfar skrev:

> [...]
> kunne det ikke være det store problem at få den til at virke i FF. Google Crome kører den også fint.

Nu kiggede jeg så i JSen, og lader til, den henter noget javascript fra
Google selv. Den del, som henter filer ind. _Hvis_ jeg har ret, ville
det måske være en idé at prøve at finde et tilhørende forum hos Google
og så spørge dér.

Som Birger skriver, det er en anelse uoverskueligt ;)

En lille sidenote: Netop AJAX kan der være forskellige opfattelser af
fra FF til Opera til IE. Det er XMLHTTPRequest-objectet som ikke hedder
det samme, så vidt jeg husker, i de forskellige browsere. Men jeg kan
ikke finde, hvor det bliver tjekket, så jeg kan ikke se, om det er der
fejlen er.

Eftersom mine JS-kundskaber ikke er så store endnu, kan jeg nok ikke
komme det nærmere.

MVH
Rune Jensen

Fra : Morfar

Dato : 29-04-09 13:14

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse news:49f83c70$0$25181$456a7185@news.cirque.dk...
> [...]
> ikke se, om det er der fejlen er.
>
> Eftersom mine JS-kundskaber ikke er så store endnu, kan jeg nok ikke komme det nærmere.

OK. Tak for hjælpen, alle sammen. Jeg er heller ikke den store ørn - endnu. Jeg ser i et forum hos Google.

Mvh
Morfar

Fra : Birger Sørensen

Dato : 29-04-09 14:49

Morfar forklarede den 29-04-2009:
...8X..
> [...]
> det store problem at få den til at virke i FF. Google Crome kører den også

Hvor længe bliver du ved med at køre i din bil, når olielampen lyser?
Valideringsfejl betyder at der er risiko (chance?) for at browserne
ikke forstår koden.
Så du ved der er fejl, men mener det skal virke alligevel?
Bilen kan måske køre uden olie - og browserne kan måske vise en
fejlbehæftet kode...

Baglæns.
Den browser der bedst overholder standarderne er FF. Hvis det virker
der, er der en god chance for at det også virker i de andre.
Selvom det virker i IE, kan der sagtens være fejl der gør at det ikke
virker i de andre. IE overholder - på visse punkter - ikke
standarderne. Eller man kan sige at IE "tilgiver" visse fejl, som de
andre ikke tilgiver...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 29-04-09 11:37

Følgende er skrevet af Morfar:
> [...]
> bliver ikke loaded. Åbner jeg dem i Firefox på PC'en
> virker det fint, men lægger jeg dem ud på en server på nettet, og åbner dem i

Firebug i FF siger filerne ikke findes.
Kan være du skal give fuld sti til dem.
Der er forskel på f.eks. www.parkel.dk/test/ og test.parkel.dk/ - eller
på hvordan det tolkes, så det er ikke altid forskellige browsere
opfatter det ens.

Filerne kaldes i øvrigt fra js (linie 296 i main.js, som er mange ting
- overskuelig er ikke een af dens features.)
Der er desuden een js fejl, 28 HTML valideringsfejl på siden og 34 HTML
valideringsfejl og 1 advarsel i rammen - google reklamer.

Birger

http://bbsorensen.dk