Linie graf i javascript
Fra : Allan Madsen

Dato : 15-04-09 11:08

Hejsa

1st jeg er total javascript spasser (aner næsten ingen ting om det)

Men jeg søger noget javascript der kan tegne linie grafer men den skal
kunne tegne mere en en graf i det samme billede og må meget gerne være
freeware, hvis den kan tegne bar og pie også, ja så gør det ikke noget.

fandt selv JS-charts men den kan dsv kun tegne en linie graf afgangen
på det samme billede.

Håber der er en / flere venlige sjæle der kan hjælpe mig med dette
problem.

MVH
Allan

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-04-09 17:36

Allan Madsen <psp@crump.dk> writes:

> [...]
> på det samme billede.
>
> Håber der er en / flere venlige sjæle der kan hjælpe mig med dette

Jeg ville ikke bruge Javascript til at tegne. Istedet ville jeg bruge
Javascripten til at lave en URL til Google Charts, og lade den tegne.
Prøv at kigge på http://code.google.com/apis/chart/ og se om det kan
bruges.

/L
--
Lasse Reichstein Holst Nielsen

Fra : Allan Madsen

Dato : 16-04-09 06:53

Lasse Reichstein Nielsen tastede følgende:

> Jeg ville ikke bruge Javascript til at tegne. Istedet ville jeg bruge
> Javascripten til at lave en URL til Google Charts, og lade den tegne.
> [...]
Hejsa Lasse?

Det er ikke en løsning der kan bruges, for det er ikke sikkert den
enhed, jeg skal bruge har internet adgang.

Desuden ved jeg at JS-charts virker, men som skrevet har den det
problem at den kun kan vise en lilie graf afgangen.

MVH
Allan

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-04-09 07:11

> [...]

> Desuden ved jeg at JS-charts virker, men som skrevet har den det
> problem at den kun kan vise en lilie graf afgangen.

Ingen internetadgang gør det selvfølgelig noget sværere, så bliver
man nødt til at gøre det hele lokalt.

Ved du om enheden understøtter SVG, canvas eller data:-URL'er?
SVG: <http://www.w3.org/Graphics/SVG/>,
example: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/SVG.svg>)
Canvas: <http://en.wikipedia.org/wiki/Canvas_(HTML_element)>
example: <http://me.eae.net/projects/iecanvas/demo.html>
Data-URL: <http://en.wikipedia.org/wiki/Data_URI_scheme>

De vil alle gøre det (lidt) nemmere at lave et billede lokalt.
(og nej, jeg kender ikke lige et bibliotek der kan gøre det i ren
Javascript, men jeg har heller ikke haft brug for det)

/L
--
Lasse Reichstein Holst Nielsen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 15-04-09 17:58

Allan Madsen udtrykte præcist:
> [...]
> samme billede.
>
> Håber der er en / flere venlige sjæle der kan hjælpe mig med dette problem.

HTML er tekst med indlejrede billeder.
Det firkantede kan lade sig gøre, men det er ikke altid ligetil.
Anden "grafisk repræsentation" skal vises i form af billeder. Man skal
altså have noget serverside der kan fremstille et billede ud fra de
data man har - eller bruge tredieparts software til det, f.eks. google.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Madsen

Dato : 16-04-09 06:57

Birger Sørensen sendte dette med sin computer:
> [...]

> have noget serverside der kan fremstille et billede ud fra de data man har -
> eller bruge tredieparts software til det, f.eks. google.

Hejsa Birger
Det er også i form at et billede det skal vises (Så vit jeg ved kan
Javascript skrive på en canvas og dermed tegne billedet med linie
grafer.
Se evt efter JS-charts. Problemet i den ligger i at den kun kan tegne
en linie graf på et billede, og jeg har brug for flere.
Så den med at det "kun" er serverside der kan fremstille et billede
holder ikke, da javascript er noget der bliver udført af browseren.

MVH
Allan

Fra : Birger Sørensen

Dato : 16-04-09 08:14

Allan Madsen tastede følgende:
> [...]
> Så den med at det "kun" er serverside der kan fremstille et billede holder
> ikke, da javascript er noget der bliver udført af browseren.

Hvis js var i stand til at tegne, ville det formentlig være meget
(mis)brugt.
Der er svjv ikke noget i standarden der omtaler griafik. JS kan oprette
og skrive tekst i DOM objekter, og ændre andre parametre. Tegne har jeg
vist aldrig set det gøre...

http://www.ecma-international.org/publications/files/ECMA-ST/Ecma-262.pdf
https://developer.mozilla.org/en/Core_JavaScript_1.5_Reference

Java eller et andet ActiveX, kan tegne billeder. Ikke js.

Skal se på JS-charts.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 17-04-09 05:44

Birger Sørensen wrote:

> Hvis js var i stand til at tegne, ville det formentlig være meget
> (mis)brugt.

Der er tilsyneladende tale om brug af <canvas>
<http://en.wikipedia.org/wiki/Canvas_(HTML_element)>

Jeg har ikke kigget på API'en, men det skulle undre mig hvis der er meget
forskelligt fra de almindelige API'er til 'rigtig' programmering.

Men at bruge det til grafer m.v. lyder _meget_ besværligt i forhold til SVG.
(ud over det kræver understøttelse af <canvas> i browserne).

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-04-09 18:37

Allan Madsen wrote:

> Men jeg søger noget javascript der kan tegne linie grafer men den skal
> kunne tegne mere en en graf i det samme billede og må meget gerne være
> freeware, hvis den kan tegne bar og pie også, ja så gør det ikke noget.

Hvis du kombinerer javascript med SVG/VML, så tror jeg du kan tegne stort
set hvad som helst(vektor grafik).

Bar charts, PIE charts, burde ikke være det store problem.

Men du burde nok lave data serverside med den repræsentation du ønsker.

Stig Johansen

Fra : Allan Madsen

Dato : 16-04-09 07:10

Stig Johansen formulerede onsdag:

> [...]
>
> Bar charts, PIE charts, burde ikke være det store problem.
>
> Men du burde nok lave data serverside med den repræsentation du ønsker.

Stig, hvis du kikker på js-chars, så gør den faktisk jobbet, dog kan
den kun tegne en lilie graf, hvor jeg har brug for at kunne tegne
flere.

MVH
Allan

Fra : Bits

Dato : 16-04-09 07:54

Allan Madsen skrev:
> Hejsa
>

> fandt selv JS-charts men den kan dsv kun tegne en linie graf afgangen på
> det samme billede.

Den her side har det du leder efter
http://www.walterzorn.com/jsgraphics/jsgraphics_e.htm

~tj