Lightbox v2.03
Fra : Jeppe Jensen

Dato : 08-04-09 23:25

Er ved at lave en ny side, hvor jeg gerne vil benytte mig af en
'billed-fremviser' som den her:
http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/
Men jeg kan simpelthen ik få den til at virke.

Har problemer med filen scriptaculous.js. Fremviseren fungererer
uden problemer når jeg kører filerne fra computeren. Jeg kan også
få det til at virke når jeg har uploadet de andre js-filer og
css-filen, men ligeså snart jeg smider et link ind for
scriptaculous virker den ikke.

Altså fungerer den med min editor når den ser sådan her ud:
<head>
<script type="text/javascript"
src="http://www4.webbyen.dk/hentfil.asp?hentfil=253698">
<script type="text/javascript"
src="js/scriptaculous.js?load=effects,builder"></script>
<script type="text/javascript"
src="http://www4.webbyen.dk/hentfil.asp?hentfil=253701">
</head>
<link rel="stylesheet"
href="http://www4.webbyen.dk/hentfil.asp?hentfil=253700"
type="text/css" media="screen" />

Men ligeså snart jeg smider
"http://www4.webbyen.dk/hentfil.asp?hentfil=254036" ind på
sriptaculous' plads virker det ikke.
Hvad gør jeg forkert?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-04-09 05:49

Jeppe Jensen wrote:

> src="js/scriptaculous.js?load=effects,builder"></script>
> [...]

Du mangler at tilpasse filnavnene i 'load' funktionen til resten af de
scripts der bliver loaded.
<snippet>
$A(document.getElementsByTagName("script")).findAll( function(s) {
return (s.src && s.src.match(/scriptaculous\.js(\?.*)?$/))
}).each( function(s) {
var path = s.src.replace(/scriptaculous\.js(\?.*)?$/,'');
var includes = s.src.match(/\?.*load=([a-z,]*)/);
(includes ? includes[1] :
'builder,effects,dragdrop,controls,slider').split(',').each(
function(include) { Scriptaculous.require(path+include+'.js') });
</snippet>

Stig Johansen

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 09-04-09 10:06

Kan jeg ik få dig til at skære det lidt mere ud i pap? Er første gang jeg
roder med scripts, så er ikke helt med.

Hvor er det præcis jeg skal lave ændringer i js-filen?

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-04-09 11:51

Jeppe Jensen wrote:

> Kan jeg ik få dig til at skære det lidt mere ud i pap? Er første gang jeg
> roder med scripts, så er ikke helt med.
>
> Hvor er det præcis jeg skal lave ændringer i js-filen?

Din 'loader' indeholder denne her sekvens:
require: function(libraryName) {
// inserting via DOM fails in Safari 2.0, so brute force approach
document.write('<script type="text/javascript"
src="'+libraryName+'"></script>');
},
Som beder browseren om at loade ekstra filer ud fra den kodestump, jeg
citerede i første omgang.

Stig Johansen