Asrock K7S41
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 17-05-09 10:31

Hej.
Min svigermor's pc er død.
Den slukkede under brug og kan nu godt startes men ingen beep eller liv på
skærm, der kommer spænding på usb men harddisk kører ikke.
Jeg har taget Cpu,ram,harddisk og cd rom fra.
Jeg har checket spændinger fra strømforsyning.
Jeg kan ikke se nogen lytter eller andet som er def.
Nogen foreslag til rep.
MVH
Niels Peter Nielsen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 17-05-09 11:16

Niels Peter Nielsen wrote:
> Min svigermor's pc er død.
> Den slukkede under brug og kan nu godt startes men ingen beep eller liv på
> skærm, der kommer spænding på usb men harddisk kører ikke.

Du mener; harddisken spinner ikke op?

> Jeg har taget Cpu,ram,harddisk og cd rom fra.

Når du tager cpu og/eller ram fra, kommer der ikke noget på skærmen.

> Jeg har checket spændinger fra strømforsyning.

Og de var gode nok?

> Jeg kan ikke se nogen lytter eller andet som er def.

Lytterne kan godt være defekte, uden at man kan se det på dem.

> Nogen foreslag til rep.

Spinner harddisken op, hvis den ikke er tilsluttet bundkortet?

Jeg mistænker bundkortet for at være stået af.

Fra : jk

Dato : 18-05-09 07:46

On Sun, 17 May 2009 11:31:19 +0200, "Niels Peter Nielsen"
<npn@tv.dk.sletdette> wrote:

> [...]
>Jeg har taget Cpu,ram,harddisk og cd rom fra.
>Jeg har checket spændinger fra strømforsyning.
>Jeg kan ikke se nogen lytter eller andet som er def.

Prøv med en anden strømforsyning, for det ER vanskeligt at måle
troværdigt på en PSU. Det er jo ikke bare spændinger, men også under
belastning (altså strøm). Check også kontakten i kabinet og tænd
istedetfor på benene i styrepanelet (med en skruetrækker, 2 ben
kortsluttes momentant).

mvh

John