Soltek bundkort drivere...
Fra : \(6400\) Anders F.

Dato : 28-04-09 06:16

Hej

Nu da Soltek ikke eksiterer mere, og man mangler drivere til 2 af deres
bundkort, og de er MEGET (umulige) svære at opdrive på nettet, hvad gør man
så ?

Det er til bundkort af type:
SL-85DRV4-c
SL-848PL

Hvis der skulle nogen, der har dem liggende på en CD, så vil jeg gerne
betale for at få en kopi.

Har nemlig 3 PC'ere, som jeg skal have bygget sammen til mindst 2 PC'er

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-04-09 07:04

"\(6400\) Anders F." <nogen@stofanet.dk> crashed Echelon writing

> Nu da Soltek ikke eksiterer mere, og man mangler drivere til 2 af
> deres bundkort, og de er MEGET (umulige) svære at opdrive på nettet,
> hvad gør man så ?

Man indser at Soltek lavede hardwaren og ikke selv lavede drivere. Derfor
googler man så, eller bruger en anden søgemaskine, og finder ud af hvilket
chipset der sidder på bundkortene

> Det er til bundkort af type:
> SL-85DRV4-c

Der anvender et VIA P4X266E chipset, derfor går man så videre til
http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2

> SL-848PL

Der anvender Intel 848 chipset, hvor det så kan anbefales at kigge på
http://downloadcenter.intel.com/Product_Filter.aspx?ProductID=1075&lang=eng

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-04-09 08:11

On Tue, 28 Apr 2009 07:15:44 +0200, "\(6400\) Anders F."
<nogen@stofanet.dk> wrote:

>Nu da Soltek ikke eksiterer mere, og man mangler drivere til 2 af deres
>bundkort, og de er MEGET (umulige) svære at opdrive på nettet, hvad gør man
>så ?

Det er vel efterhånden 4 - 5 år siden at Soltek gik ned, så det er nok
værd at overveje hvor megen tid og energi der skal lægges i så gammel
hardware....

<mlr>

Fra : \(6400\) Anders F.

Dato : 28-04-09 11:58

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i en meddelelse

> Det er vel efterhånden 4 - 5 år siden at Soltek gik ned, så det er nok
> værd at overveje hvor megen tid og energi der skal lægges i så gammel
> hardware....
>
> <mlr>

Har fået vedkommende der skal have PC'en til at invest. i et nyt bundkort og
noget DDR2 Ram.
Men med samme CPU - P4 2.8GHz (sokkel 478).

Skal så se om jeg kan få noget ud af de andre delvis komplette computere,
eller om der skal invest. i nyt.

Skal have skruet noget sammet til en Musik PC (uden internet adgang).

Og vi skal holde os til XP, da hverken aftager en undetegnede ikke kan
forlise mig med Linux.

Fra : jk

Dato : 28-04-09 09:48

<nogen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>betale for at få en kopi.
>
>Har nemlig 3 PC'ere, som jeg skal have bygget sammen til mindst 2 PC'er

Styresystem ønsket ? ja, windows XP vel naturligvis. Men kan du bruge
linux, så er ubuntu da helt selvkørende. Har selv alle drivere,
sandsynligvis. Du skal bare hente en 32 bits linux live iso fil et
sted og brænde på en CD. Så boote på den og teste om al hardware
kommer op at køre. Dette kan man teste uden at installere noget på
harddisken, men det kan man så gøre bagefter. Harddisken booter noget
hurtigere og mere tyst.

mvh

John