Andet multimedie
bentjuul 3670
tekst i guld
Fra : jr

Dato : 14-05-09 18:32

hej
jeg skal have skrevet noget tekst i publisher.
det skal gerne ligne guldskrift, er der nogen der ved hvilken 3 værdier jeg
skal skrive i brugerdiffineret RGB for at det ligner.
håber at i forstår hvad jeg mener

mvh
jan

Fra : Max

Dato : 14-05-09 19:59

Hej Jan

> værdier jeg skal skrive i brugerdiffineret RGB for at det ligner.
> håber at i forstår hvad jeg mener

Nu findes der jo mange typer guld der har hver sin farve, lige
fra orange til bleggul, så det bliver kun et skud.

Min PM siger Process Gold R:255 G:204 B:0

--
Mvh Max

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-05-09 06:20

"jr" <jr@nonet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det skal gerne ligne guldskrift, er der nogen der ved hvilken 3 værdier
> jeg skal skrive i brugerdiffineret RGB for at det ligner.

Det er helt umuligt at lave noget der ligner guld ved blot at benytte en
enkelt farve - det svarer til at skulle tegne et spejl med en enkelt farve.
Det der får guld til at ligne guld er at det skinner og reflekterer, så du
skal i gang med at tegne genskin og reflektioner - kig f.eks. lidt på dette
billede: http://www.open2.net/blogs/media/blogs/39197167_gold.jpg

Hér er en måde at gøre det på:
http://www.photoshopessentials.com/photoshop-text/text-effects/gold/

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : jr

Dato : 16-05-09 20:35

jr wrote:
> [...]
> det skal gerne ligne guldskrift, er der nogen der ved hvilken 3
> værdier jeg skal skrive i brugerdiffineret RGB for at det ligner.

jeg takker mange gange for svarerne.
men da jeg pt. ikke har instaleret photoshop, manglet jeg en font i
guldskrift, er der nogen der evt. har et link .

mvh
jan

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 25-05-09 22:36

On Sat, 16 May 2009 21:34:38 +0200, "jr" <jr@nonet.dk> wrote:

> [...]
>men da jeg pt. ikke har instaleret photoshop, manglet jeg en font i
>guldskrift, er der nogen der evt. har et link .

Der Jeg kan måske hjælpe da jeg har over 10000 fonte på lager.
Men du må lige forklare dig lidt nærmere når du siger "guldskrift"

Karsten