Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe Illustrator: Foto i et objekt?
Fra : emh

Dato : 03-05-09 13:39

(Adobe Illustrator CS4)

Jeg har en figur (objekt) af et dyr lavet i Illustrator. Hvordan
fylder jeg figuren ud med et billede?

Det er lykkedes mig at gøre det hvis jeg ændre objektet til 3D, men
det ønsker jeg ikke.

Tak for al hjælp

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-05-09 12:33

emh skrev:

> Jeg har en figur (objekt) af et dyr lavet i Illustrator. Hvordan
> fylder jeg figuren ud med et billede?

Placerer figuren oven på billedet, vælger begge objekter og trykker
Ctrl/Æble + 7 (svarer til at gå i Edit > Clipping Path > Make).

Hvis du efterfølgende vil flytte billedet rundt inde i figuren, kan
du bruge den hvide pil til kun at vælge billedet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : emh