Connect til MySQL
Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 21:56

Det fungerer med Access og med SQLserver, men webhotellet bruger MySQL, og
så må jeg jo igang med det!
Forsøger derfor først på min egen installation, men jeg kan ikke connecte.
Anvender følgende string:

ConnString="DRIVER={MySQL}; SERVER=localhost; DATABASE=test;
UID=;PASSWORD=;PORT=3306;OPTION=3"
Set RS = server.CreateObject("ADODB.recordset")
Conn.Open ConnString

og får følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er
ikke angivet en standarddriver.

Jeg har installeret mysql-connector-odbc-5.1.5-win32.

Jeg har på fornemmelsen, at det er databasenavnet (her=test) der fejler.
Hvor ser man det i MySQL? er det navnet på det schema, jeg har oprettet til
formålet? Jeg husker ikke jeg gav et database name ved installationen, men
det er måske sket.

mvh
Finn

Fra : Stig Johansen

Dato : 31-03-09 00:55

"Elmgaard" <finn._snabela_elmgaard.com> wrote:

> [...]
> til formålet? Jeg husker ikke jeg gav et database name ved installationen,

Du skal ind og oprette en System DSN med navnet(test).
Jeg ved ikke hvad det hedder på dansk version, men hos mig er det under
control panel|administrative tools|data sources(ODBC)

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-09 19:13

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg ved ikke hvad det hedder på dansk version, men hos mig er det under
> control panel|administrative tools|data sources(ODBC)

Ja, sådan er det jo. Tak for hjælpen. Jeg har ikke brugt odbc længe og havde
helt glemt at man skal den vej rundt. Jeg ændrede desuden
driver-specifikationen til DRIVER={MySQL ODBC 5.1 Driver}...., før det
virkede.

Skal man iøvrigt altid bruge odbc, når man anvender MySQ?

mvh
Finn

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-04-09 02:07

"Elmgaard" <finn._snabela_elmgaard.com> wrote:

> Skal man iøvrigt altid bruge odbc, når man anvender MySQ?

Ikke hvis du kan finde en anden driver, men ADO/OleDb er MS specifikt, så
jeg tvivler lidt på hvem der skulle have interesse i at lave sådan en (til
mySQL).

Stig Johansen