Efter tast på submit...
Fra : Ami D. Klit

Dato : 03-04-09 15:00

Hejsa

Jeg sidder og makker med en webshop

Jeg er nået så lang at jeg har fået det meste klar så kunderne
kan kontakte mig via. en formular, men når man har
submittet(sendt) ønsker jeg at kunde kommer tilbage til forsiden,
hvilken koden skal ændres??

Mange tak for hjælpen som måtte komme.

Koden:

<link href="../files/style.css" type="text/css" rel="stylesheet"
/><script language="javascript" type="text/javascript"
src="ddm.js"></script><script language="JavaScript"
type="text/javascript">

function checkForm() {
document.form.Email.value = " " + document.form.Email.value;

mail = document.form.Email.value; //
this part of the script is
if ((mail.indexOf('@') == -1) || (mail.indexOf('.') == -1)) {
alert('Indtast din Mail!'); return false; } //
related to the E-Mail field

document.form.AppName.value = navigator.appName;
document.form.AppVersion.value = navigator.appVersion;
document.form.Resolution.value = window.screen.width + " X " +
window.screen.height;

window.setTimeout("history.back(-1)",2000);
return true;
}

// -->
</script><br />
<h1>
<hr width="100%" />
border="0">
<tbody>
colspan="2"><span style="color: #ffffff"><span
style="background-color: #000000"><span><b>Kontakt: DK Kunst
style="background-color: #000000"><span style="color: #000000"
<form
action="mailto:kundeservice@dk-kunstoghobby.dk?SUBJECT=Til
Kundeservice" method="post" enctype="text/plain"
onSubmit="javascript:return checkForm()" name="form">
class="copy">Navn: </span></td>
style="font-size: 9pt" size="30" autocomplete="OFF" name="Name"
type="text" /> <input type="hidden" name="AppName" /> <input
type="hidden" name="AppVersion" /> <input type="hidden"
name="Resolution" /></td>
size="30" autocomplete="OFF" name="Email" type="text" /></td>
style="font-size: 9pt" type="submit" value="Send" />&nbsp; <input
style="font-size: 9pt" type="reset" value="Nulstil" />&nbsp;
<input style="font-size: 9pt" type="button"
onClick="history.back(-1)" value="&lt;&lt; Tilbage" />&nbsp;</td>
</form>
</tbody>
</h1>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-04-09 16:16

Ami D. Klit formulerede spørgsmålet:
> [...]
> kan kontakte mig via. en formular, men når man har
> submittet(sendt) ønsker jeg at kunde kommer tilbage til forsiden,
8X kode

Erstat linien (linie 112)
window.setTimeout("history.back(-1)",2000);
med
window.setTimeout( "document.href = 'shop/frontpage.html';", 2000);
Det skulle vist gøre det...

Læg i øvrigt mærke til, at de parametre du får tilsendt, er brugerens
skærmstørrelse og i browserens størrelse, og at brugen af mailto: gør
det muligt for den besøgende at ændre på tallene - incl. den email
adresse formen ikke kan sendes uden - og at mailto: er guf for botter
der samler adresse at sende spam til.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ami D. Klit

Dato : 03-04-09 16:50

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> det muligt for den besøgende at ændre på tallene - incl. den email
> adresse formen ikke kan sendes uden - og at mailto: er guf for botter

Hejsa

Mange tak for det hurtige svar.

Jeg har nu testet det du foreslog, og det virker ikke helt, dog bliver
den på samme side og hopper ikke til forsiden.

Ohhhhh botter, det skal jeg ændre, hvordan kan jeg så gøre det? Vil du
hjælpe mig??

Mange tak.

Mvh. Ami

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-04-09 18:11

Ami D. Klit udtrykte præcist:

> [...]
> den på samme side og hopper ikke til forsiden.
>
> Ohhhhh botter, det skal jeg ændre, hvordan kan jeg så gøre det? Vil du

Prøv at flytte kommandoen til en funktion for sig selv :

function ResetSite() {
document.href = 'shop/frontpage.html';
}

og så sæt linie 112 til
window.setTimeout( ResetSite , 2000);

Botter.
Der er ingen effektiv måde at beskytte sig effektivt clientside.
Den slags, bør sende data fra formen til et script serverside, der
kender email adressen data skal sendes til, så den slet ikke optræder
clientside.
Der er adskillige tråde om emnet, både her og i ..webdesign og
...webdesign.html
Der er også forslag til mange forskellige løsninger - men IMHO er det
kun clientside løsningen der er brugbar
For at kunne gøre det skal du have adgang til noget clientside
scripting - PHP, ASP eller lignende.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-04-09 18:17

Birger Sørensen skrev:

> For at kunne gøre det skal du have adgang til noget clientside scripting
> - PHP, ASP eller lignende.

PHP og ASP er da vidst serverside..?

;)

MVH
Rune Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-04-09 18:58

Rune Jensen skrev:

> PHP og ASP er da vidst serverside..?
>
> ;)
>

> MVH
> Rune Jensen

Har du ikke noget vigtigt at lave? :/ lol
Selvølgelig er det serverside. Det er jo også det, det skal være.
Det kan gå for hurtigt til selv de bedste. QED :')

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ami D. Klit

Dato : 03-04-09 19:22

> [...]
> kun clientside løsningen der er brugbar
> For at kunne gøre det skal du have adgang til noget clientside

Hej igen

Det nye er testet og virker ikke som det var tanken.

Prøv gerne selv på dk-kunstoghobby.dk under kontakt og åbningstider.

Mvh og igen tak Ami

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-04-09 20:07

Ami D. Klit har bragt dette til os:

> Hej igen
>
> Det nye er testet og virker ikke som det var tanken.
>
> Prøv gerne selv på dk-kunstoghobby.dk under kontakt og åbningstider.
>
> Mvh og igen tak Ami

Det er for længe siden jeg har brugt det... :-?
Så nu slog jeg det op... Det hedder
window.location.href =
eller blot
window.location =
I nogle browsere kan
document.location.href =
bruges og man kan også slippe godt fra
location.href =
Men document.href går altså ikke. Min fejl.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ami D. Klit

Dato : 03-04-09 20:26

> [...]
> bruges og man kan også slippe godt fra
> location.href =
> Men document.href går altså ikke. Min fejl.

Jubiiiiiiiiiiiiiiiiii det virker

Mange mange tak.

Det du referere til vedr. mailen er det ikke det jeg allerede har sat den op
til??

Mvh. Ami og super god weekend til dig

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-04-09 20:53

Ami D. Klit skrev den 03-04-2009:
> [...]
>
> Mange mange tak.
>
> Det du referere til vedr. mailen er det ikke det jeg allerede har sat den op

Nej.
Du bruger mailto: som åbner den besøgendes email program - hvis der er
et installeret - hvor brugeren kan skrive en tekst, eller rette den der
allerede står der.
Hvis man bruger et serverside script, sendes formen til en adresse, som
den besøgende ikke kan se - og botter kan altså heller ikke finde din
email adresse.
Prøv at google på f.eks. FormMail ( evt. med .cgi eller .php - alt
efter hvad din host tillader dig at bruge). Det er lidt mere
kompliceret at sætte op - men giver mange fordele.
(Man kan også programmere den slags selv.)

De parametre du sender i emailen - f.eks. skærmens størrelse, kan du
ikke regne med, som det er nu. Den besøgende kan selv rette tallene og
det gælder også den email adresse du beder om.

Med en serverside løsning, kan den besøgende kun udfylde formen -
resten sker på serveren.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ami D. Klit

Dato : 03-04-09 20:59

Hej igen

Jeg har undersøgt det nærmere hos min udbyder - se her:

http://www.dandomain.dk/support/scripts/formmail.html

Ja det kommer til at kræve lidt, men et problem er en udfordring, og så er det
super at jeg kan få hjælp her

Mvh. Ami

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-04-09 21:32

Ami D. Klit skrev:
> [...]
>
> http://www.dandomain.dk/support/scripts/formmail.html
>
> Ja det kommer til at kræve lidt, men et problem er en udfordring, og så er

Tja... umiddelbart ville jeg ikke bruge den, men installere min egen
version af den, for at skjule email adressen.

Jeg kan ikke rigtigt se formålet med det, hvis den skal have
email-adressen som et - godt nok skjult - input-felt. Enhver der kan
finde ud af at trykke på "Vis Kilde" kan se adressen i klar tekst. Og
det er meget simpelt at pille den ud, programmeringsmæssigt.

Du skal have din egen version, hvor du i koden skal indtaste din email
adresse som modtager, så den ikke skal stå i det dokument du sender til
den besøgende.
Ellers kan det stort set være ligemeget - det du selv har sat sammen er
lige så godt (i hvert fald når vi snakker om beskyttelse mod bots).

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ami D. Klit

Dato : 04-04-09 08:23

Hej igen Birger

Oki ja hvem kan ikke finde ud af at vis kilde... Selv en kvinde som jeg kan
hehehe

Er du god til at lave "en speciel version"? Vil du evt. hjælpe mig med en?

Mvh. Ami

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-04-09 09:45

> [...]
> hehehe
>
> Er du god til at lave "en speciel version"? Vil du evt. hjælpe mig med en?

På den ene side, er det faktisk ikke så svært.

På den anden, er vi lige flyttet til Sjælland fra Århus - alle møbler
står i en stor bunke, og alt øvrigt inventar stablet i 95 flyttekasser.
Køkken, kontor og soveværelse roder men fungerer - resten venter på
istandsættelse og indflytning.

Jeg er ikke nogen ørn til ASP - og formentlig heller ikke til PHP, men
PHP kan jeg finde ud af.
Der findes nyhedsgrupper for hjælp til begge.
Start med at finde ud af hvad din host tilbyder.
Hvis ASP må du nok i webdesign.serverside.asp for at få hjælp. Men de
er garanteret lige så flinke der, som jeg er ^^
Hvis PHP, skal jeg gerne hjælpe dig i gang - og også færdig, bare du er
klar over at der kan gå tid mellem svar.

Og hvis det bliver sådan, bør vi nok flytte til php gruppen, eller
fortsætte over email.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-04-09 10:31

Birger Sørensen wrote:

> På den anden, er vi lige flyttet til Sjælland fra Århus

WTF - kommer du til djævleøen?
(Født nordenfjords, bor på Djævleøen :)

Stig Johansen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-04-09 10:49

Stig Johansen har bragt dette til os:

> WTF - kommer du til djævleøen?
> (Født nordenfjords, bor på Djævleøen :)

Næh nej. Vi har været her siden 21/3 :D
Hyllinge - 4700 Næstved

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ami D. Klit

Dato : 04-04-09 11:40

Ja lad os tage den på mail.

Det haster ikke mere end det jager hehe, er kun glad for hjælp.

Jeg finder lige ud af hvad dandomæne understøtter.

Mvh. Ami