RAM til x58-bundkort
Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-03-09 09:21

Jeg påtænker at købe et x58-bundkort (Asus) til i7 Core og er ved at
undersøge lidt... Men kan ikke rigtig hitte ud af det med DDR Tripple
RAM.

Hvis jeg vil have mere end 12 GB RAM i maskinen, er næste spring så 24
GB eller kan man eksempelvis sætte 18 GB i den?

Nogen der kan forklare lidt hvordan det forholder sig med de klodser ?
Jeg forstår det ikke helt.......

Fra : kjeld09

Dato : 25-03-09 05:58

On 25 Mar., 09:21, Karsten Jensen <k-
j_absolute_no_spamm...@direkte.org> wrote:
> [...]
> GB eller kan man eksempelvis sætte 18 GB i den?
>
> Nogen der kan forklare lidt hvordan det forholder sig med de klodser ?

Hej
Prøv at se lidt på dette link http://www.mushkin.com/doc/products/performance/
Her er lidt om tripple ram'

m v h
Kjeld

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-03-09 23:33

On Wed, 25 Mar 2009 04:57:36 -0700 (PDT), kjeld09
<kjeldnoergaard@gmail.com> wrote:

>Hej
>Prøv at se lidt på dette link http://www.mushkin.com/doc/products/performance/
>Her er lidt om tripple ram'

Vil det sige man køber én stang, sætter i én klods - dén stang
indeholder så 3 stk. 2 gb, der i alt giver 6 gb?

Så kan man vel også købe 3 stænger - og dermed få 18 gb? eller???

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-03-09 13:17

Karsten Jensen wrote:

> Vil det sige man køber én stang, sætter i én klods - dén stang
> indeholder så 3 stk. 2 gb, der i alt giver 6 gb?

Nej, det er ligesom "i gamle dage" med Dual Channel - 2 stænger i et
dual-sæt. i7 er Tripple Channel, ergo skal der 3 stænger til. Dem kan
man så købe i tripple-sæt.

Du skal ikke spekulere for meget over DDR2 kontra DDR3 - det er kun
hastigheden af RAM'en.

Jesper Poulsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-03-09 15:29

On Sat, 28 Mar 2009 13:17:18 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Du skal ikke spekulere for meget over DDR2 kontra DDR3 - det er kun
>hastigheden af RAM'en.

Hmmm, forsøger ellers at kigge mig om efter noget hurtig DDR3 Tripple
ram til:

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=WqMFKNkS6ZjDLx4S&templete=2

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-03-09 16:23

Karsten Jensen wrote:

> Hmmm, forsøger ellers at kigge mig om efter noget hurtig DDR3 Tripple
> ram til:

DDR3 er hastigheden og tripple er antallet af ens moduler i pakken.

Jesper Poulsen