Andet multimedie
bentjuul 3670
Mørke billeder
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 30-03-09 23:39

Prøver igen med mit lille problem:

Mine fotos kører jeg igennem Photoshop 6.0 til Mac. Billederne skaleres til
300 dpi, men når de ændres i "mode" fra rgb til cmyk, bliver billederne
meget mørke og en mængde mellemtoner forsvinder, ja det ligner faktisk
billeder, som man ser på skærmen, hvis der kun er 16 eller 256 farver sat
til. Håber nogen har et bud, for raseriet begynder at melde sig her.

På forhånd tak

Svend Erik

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 31-03-09 05:43

"Svend Erik Jørgensen" <hamselv@esenet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> faktisk billeder, som man ser på skærmen, hvis der kun er 16 eller 256
> farver sat til. Håber nogen har et bud, for raseriet begynder at melde sig

CMYK farverummet er slet ikke ligeså stort som RGB - ydermere er der mange
forskellige CMYK profiler, som du kan konvertere til fra RGB. Det er dine
colorsettings du skal kigge i. Hvis din CMYK står til euroscale, er det vist
ikke helt ved siden af, mange trykkerier anbefaler denne CMYK profil, hvis
de da ikke har lavet deres egen ICC profil.

Dine billeder vil næten altid blive mere "flade" at se på, når du
konverterer dem til CMYK pga. det mindre farverum.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du også vild med gadgets?