fejl i forbindelse mellem access database
Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 20-03-09 11:27

hej med jer allesammen
jeg vil høre om der er en som kan sige mig hvorfor jeg får fejl når jeg
bruger det her script til at conette min acces db
den fejl som jeg får er en HTTP 500 fejl hvad det skyldes
<%
dim cn, rs
Set cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
cn.connection = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
server.mappath("\fpdb\Adresser2.mdb") & ";"

Select * from personer where navn=jeppe order by navn

'Luk og ryd op
cn.close
set cn=Nothing

hilsen jeppe

%>

Fra : Stig Johansen

Dato : 20-03-09 15:35

Jeppe Søndergaard wrote:

> hej med jer allesammen
> jeg vil høre om der er en som kan sige mig hvorfor jeg får fejl når jeg
> bruger det her script til at conette min acces db
> den fejl som jeg får er en HTTP 500 fejl hvad det skyldes

Du skriver ikke ret meget om hvilken fejl du får, men

> [...]
> cn.connection = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
> server.mappath("\fpdb\Adresser2.mdb") & ";"

En connection, eller en 'forbindelse', skal åbnes før den kan bruges.
Har du en cn.open et eller andet sted i din kode?

> Select * from personer where navn=jeppe order by navn

Her skal du nok bruge:
set rs = cn.execute "Select * from personer where navn='jeppe'"

Order by navn er overflødigt, da du kun udvælger eet navn (jeppe)

Stig Johansen

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 20-03-09 20:21

hej stig ja jeg ved godt at jeg ikke skriver ret meget om den fejl som jeg
får det er fordi internet explore ikke fortæller mere end at det er HTTP 500
intern fej

så jeg båber at i kan hjælpem forresten er der nogen af jer der har en go
guide på hvordan man indsætter data fra en formular så man har nogen felter
at indtaste navn og så vidre jeg har ledt og ledt men kan ikke finde en
guide på nettet til en indæst form og script
hilsen jeppe

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-03-09 05:00

On Fri, 20 Mar 2009 11:27:25 +0100, Jeppe Søndergaard
<jeppe@skala-n.com> wrote:

>den fejl som jeg får er en HTTP 500 fejl hvad det skyldes

HTTP 500 fejl betyder fejl på serveren. Hvis du bruger IE, så er den som
standard sat til ikke at vise serverens fejlmeddelelse (for ikke at
forvirre folk formentlig).

Se her, hvordan du får vist en mere detaljeret fejlmeddelelse:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=45>

Good luck!

--
Jørn Andersen,