tips til et forum
Fra : pepss

Dato : 18-03-09 18:08

hejsa
jeg vil til at lave et forum men jeg ved ikke lige hvor jeg skal
starte og slutte.
forumet vil jeg lave i asp med en mysql database.
jeg har rimlig styr på at kode "eller har haft for et par år
siden " så nogle tips fra nogen der har lavede et forum før
vil jeg blive glad for!
en af de ting jeg ikke rigtig kan få en ide til er hvordan jeg
skal holde styr på de forskælige topics, indlæg. og svar.
håber der er nogen med nogle hents og ider der vil dele dem med
mig!

med venlig hilsen
ole friis

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders M

Dato : 18-03-09 18:45

> en af de ting jeg ikke rigtig kan få en ide til er hvordan jeg
> skal holde styr på de forskælige topics, indlæg. og svar.

Start med at lave en side, hvor du kan poste et nyt indlæg, derefter kan
du lave en kolonne i den tabel, hvor indlægget er postet i og kald den
for f.eks. "Topic" og så skriv f.eks 1.

Så laver du en tabel for sig selv der hedder topic, og laver en med id 1.

Hvis der skal være forskellige brugere, vil jeg anbefale, at du bruger
sessions, og kalder en session for brugerens navn.. hvis den skal være
mere avanceret, kan du også lave niveaer osv.. Er selv igang med et CMS
system.

Men som sagt først, så start stille og roligt med at lave en mulighed
for post.

DU kan få tips her:
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/visit.asp?id=gbasp

Det kræver en del erfaring, at lave et godt og overskueligt forum, så
hvis du ikke er så skrap (hvilket jeg ikke er), så start med at gennemgå
HTML's ASP tutorial.

Kan du evt. prøve at forklare mere specifict, hvad dit forum skal kunne osv?

--
Anders Mikkelsen
www.designagroup.dk

Fra : pepss

Dato : 18-03-09 23:35

Anders M wrote :

> [...]
> for f.eks. "Topic" og så skriv f.eks 1.
>
> Så laver du en tabel for sig selv der hedder topic, og laver en med id 1.

ja du har nok ret at det kommer af sig selv når først man kommer igang

> [...]
> sessions, og kalder en session for brugerens navn.. hvis den skal være
> mere avanceret, kan du også lave niveaer osv.. Er selv igang med et CMS

det er også en del af et lille CMS jeg har gang i

> Det kræver en del erfaring, at lave et godt og overskueligt forum, så
> hvis du ikke er så skrap (hvilket jeg ikke er), så start med at gennemgå
> HTML's ASP tutorial.

den kan jeg snart forfra og bag fra
jeg lavede for nogle år siden en datingside "i den tro men kunne tjænde pænge
på det "

> Kan du evt. prøve at forklare mere specifict, hvad dit forum skal kunne osv?

der skal nok komme mange flere spørgsmål

mvh
ole

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-03-09 22:02

pepss wrote:
> [...]
> forumet vil jeg lave i asp med en mysql database.
> jeg har rimlig styr på at kode "eller har haft for et par år

aspBB ?

http://www.google.dk/search?hl=da&q=aspBB&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da|lang_en|lang_no|lang_sv|lang_de&aq=f&oq=

Erik Ginnerskov

Fra : pepss

Dato : 18-03-09 23:39

Erik Ginnerskov wrote

> aspBB ?

jeg har kikket på mange færdige forum´s men da jeg gerne vil havde fuld kontrol med det er der jo ikke andet for ind at
lavde det selv

mvh
ole