hjælpe til en underlig microsoft fejl
Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 17-03-09 11:46

hej igen jeg ved ikke om jeg tør spørge mere men nu gør jeg det jeg har
lavet et script som skal hente oplysningerne fra en database og jeg får den
her fejl

Microsoft VBScript runtime error '800a01f4'

Variable is undefined: 'DSN_Conn_Str'

/asphentdata.asp, line 21

------------------------------

jeg kopiere lige hene koden ind nedenunder

<% Option Explicit
dim overskrift, SQL, REST, cn, constr, cont %>
<head>
<title>Indhold i databasen</title>
</head>

<%
valign='top'>Navn</th>"
Overskrift = Overskrift & "<th valign='top'>Adresse</th>"

'*** Hele HTML outpupét til Tabel header´en kodes i een streng (Overskrift)
'*** der sendes til browseren via respontse.write

Response.write Overskrift

'*** Databaseforbindelsen sættes op og åbnes på samme måde som i
aspregistrer.asp
DSN_Conn_Str = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
server.mappath("fpdb\database.mdb") & ";"
Conn.Open DSN

'*** SQL forespørgsel
SQL = "SELECT * FROM personer"
set REST = cn.execute(SQL)
'*** I variablen SQL gemmes alt indhold fra personer.
while not REST.eof
Cont = Cont & "<td Valign='top'>" & rest("Adresse") & "</td>"
Cont = Cont & "<td Valign='top'>" & rest("Postnrby") & "</td>"

'*** og dernæst kodoes en ny tablerække for hver output fra databasen
(While-sætningen)
'*** alt placeres i strengen Cont.
Response.write Cont
'*** Strengen udskrives
rest.movenext
'*** Næste række iaf de udtrukne data læses
wend
'*** Slut på While-Sætningen
rest.close
cn.close
set cn=nothing
'*** Databaseforbindelserne lukkes og nulstilles
%>

håber i vil sige hvad fejlen er og skrive det så selv en nybegynder kan
forstå det

hilsen jeppe

Fra : Leif Neland

Dato : 17-03-09 12:03

Jeppe Søndergaard skrev:
> [...]
> DSN_Conn_Str = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &

> håber i vil sige hvad fejlen er og skrive det så selv en nybegynder kan

Du må godt nok være nybegynder

Option Explicit betyder at alle variable skal være definerede, før de
bruges. Det fanger stavefejl i variable; hvis du har defineret
"langtvariabelnavn", men et sted kommer til at skrive
"langvariabeltnavn", så bliver fejlen fanget med Option Explicit.
Uden, har du bare fået lavet en ny variabel.

"Variable is undefined" betyder at du ikke har defineret DSN_Conn_Str.
Det skal du gøre i en dim-sætning. Lige som man definerede arrays i
Basic i forrige århundrede

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 17-03-09 14:48

Jeppe Søndergaard skrev:

> hej igen nu har jeg prøvet at lave de ændreinger men får stadigvæk
fejl som beskrevet og ja jeg er nybegynder så er der ikke en som kan
rette det script som er sent først gang så det virker så vil jeg være
meget glad for det på fårhånd tak for hjælpen
> hilsen jeppe
Får du den samme fejl?

Variable is undefined: 'DSN_Conn_Str'

Har du defineret DSN_Conn_Str?

Altså tilføjet DSN_Conn_Str til den eksisternde dim-linie, eller givet
den sin egen?
dim DSN_Conn_Str

Leif

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 17-03-09 16:46

Hej igen nu har jeg rodet med det scipt og prøvet at rette de ting i har
forslået man kan bare ikke få det til at virke så er der en som kan se det
igennem og så måske rette i det så det kan virke jeg er ved at være for
tivivlet er der en venlig sjæl som har lyst til at rette det

hilsen jeppe
------
[...]

set cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
constr = "Provider=Microsoft.JET.OLEDB.4.0; Data Soource= " &
Server.MapPath("database.mdb") &";"
cn.open

-------

Fra : Leif Neland

Dato : 17-03-09 20:53

Jeppe Søndergaard skrev:
> [...]
> det igennem og så måske rette i det så det kan virke jeg er ved at være
> for tivivlet er der en venlig sjæl som har lyst til at rette det

Du har glemt at skrive fejlmeddelelsen.

Du kan ikke forvente mere hjælp, når du ikke skriver hvad der går galt,
og om du har gjort de ting, du har fået at vide du skal.

Leif

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 17-03-09 21:02

hej leif
ja det var en upser så jeg skriver lige igen så her er fejlen ned uder

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default
driver specified

/Aspeksempel/asphentdata.asp, line 23

------

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-03-09 00:41

Jeppe Søndergaard wrote:

> constr = "Provider=Microsoft.JET.OLEDB.4.0; Data Soource= " &

Source med et o, og ikke to o'er.

Stig Johansen