MouseKeep.. 480
Fra : Anders M

Dato : 15-03-09 16:21

Hej,
Er det muligt, at lave en loading funktion, så siden skriver
"Loader" mens alt indholdet bliver indlæst?

Mvh Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-03-09 16:58

Anders M skrev:
> Hej,
> Er det muligt, at lave en loading funktion, så siden skriver
> "Loader" mens alt indholdet bliver indlæst?

Det kan det nok, men det er sådan generelt en dårlig idé, da folk
sjældent gider vente. Ikke på en hel side i hvert fald.

Nu ved jeg så ikke, hvad din side indeholder, men lad os sige, det er
f.eks. video. Her kan du bruge YouTubes idé, så at selve
(tekst)-indholdet, dvs. de vigtigste data, hentes og vises med det
samme, mens større data behandles særskilt på siden, og får sådan en
roterende grafik på disse datas plads. Til det skal nok bruges AJAX.

Det er dog stadig noget, man skal gennemtænke, for selv om man kun
bruger lokal indhenting med load-status, så er det stadig ikke sikkert
brugerne gider vente. Jeg tror dog tålmodigheden er større med "lokal
ventetid".

I gamle dage var det kritiske punkt 10 sekunder, så skulle alt det
vigtige være hentet. Jeg vil tro, i dag den er maks. 5, og efterhånden
måske mindre. Med mindre indholdet er _meget_ godt. Jeg sidder selv på
en 2mbit, og jeg bliver selv utålmodig efter 3-5 sekunder. Så opfatter
jeg siden som "Findes ikke".

MVH
Rune Jensen

Fra : Anders M

Dato : 15-03-09 19:15

> [...]
> samme, mens større data behandles særskilt på siden, og får sådan en
> roterende grafik på disse datas plads. Til det skal nok bruges AJAX.

Det er et CMS system, som ind i mellem loader tunger ting.

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-03-09 19:41

Anders M skrev:

> Det er et CMS system, som ind i mellem loader tunger ting.

Du har ikke mulighed for at gå ind i selve koden, eller hvordan?

Jeg kan godt måske se, hvad du mener, men preload (vil det vel være så),
det mener jeg kun kan laves med Javascript, som er clientside - du kan
evt. spørge i den gruppe.

Hvis man skal gøre noget serverside, så er det vel at GZIPpe det som
udgangspunkt. Jeg har endnu ikke mødt en browser, som ikke forstod det.

Jeg må indrømme, det er så langt min viden rækker - så der må nok andre
på banen - sorry

;)

MVH
Rune Jensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-03-09 23:00

Rune Jensen wrote:

> Du har ikke mulighed for at gå ind i selve koden, eller hvordan?

Eller definere 'tunge ting', så vi kan få en ide om hvad der menes.

Men som du er inde på, så er det nok html og/eller javascript, der skal til.

Stig Johansen