vbscrip/asp udskriv serverside til cups/ip~
Fra : Leif Neland

Dato : 12-03-09 15:32

Jeg vil gerne serverside udskrive til en printer, via ipp

ipp:\\printerserver.mit.dom\printers\printer2

Jeg har fundet en side, hvor man først forbinder en netværksprinter til
lpt1, og derefter udskriver til den.
Men det kan man ikke med en cups-printer.

Det, der gøres svarer til en
NET USE lpt1 //printerserver/printer2
Men man må ikke
NET USE lpt1 ipp:\\printerserver.mit.dom\printers\printer2

Så kan man finde et modul, der snakker cups?
Det er jo mere eller mindre http-protokollen, der bruges til cups, og der er
jo moduler, der kan snakke http fra asp.

Leif