event onkeydown - <body>
Fra : hcs89

Dato : 23-03-09 10:37

Jeg prøver at lave et snake-spil med javascript. (ved godt at sproget
ikke ligefrem er designet til at lave spil - men jeg prøver som en
udfordring)
men .. hvordan pokker får man kørt en funktion af ved et tryk på en
tast (piletast)?
onkeydown, virker kun ved inputfelter og den slags ikke sandt?
er der en måde man kan registrere tryk på piletasterne og andre
taster, uden at der er focus på et bestemt element?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-03-09 17:59

hcs89 skrev:

> onkeydown, virker kun ved inputfelter og den slags ikke sandt?

Jeg prøvede mig lige frem med at hæfte onkeydown på <body>, og det
virkede fint.

Koden jeg afprøvede ver:

Så kan man sikkert også hæfte andre funktioner på.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : hcs89

Dato : 23-03-09 11:20

On Mar 23, 5:59 pm, Philip Nunnegaard <nunnenos...@hitsurf.dk> wrote:

> [...]
> virkede fint.
>
> Koden jeg afprøvede ver:
>
> Så kan man sikkert også hæfte andre funktioner på.

nå for søren.. det havde jeg prøvet.. så må jeg have gjort et eller
andet galt..
lol.. havde lavet en dum fejl.. virker nu - tak fo hjælpen!

Fra : Leif Neland

Dato : 23-03-09 21:25

hcs89 skrev:
> [...]
> er der en måde man kan registrere tryk på piletasterne og andre
> taster, uden at der er focus på et bestemt element?

Der er en smart funktion på
http://www.openjs.com/scripts/events/keyboard_shortcuts/

Leif