Hjælp
Fra : Stone

Dato : 21-03-09 14:30

Hej har lige sat mit nye Asus P5Q3 Deluxe i kabinet men når jeg vil starte
ingen bios starter op der kommer det normale pip intet på skræmen bare sort
der er signal til min skræm den bliver grøn på Power knappen når jeg tænder
for bundkortet kan det være batteriet
mvh Steen

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 21-03-09 15:20

"Stone" <Brol@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bare sort der er signal til min skræm den bliver grøn på Power knappen
> når jeg tænder for bundkortet kan det være batteriet

Du har husket at forbinde "8-pin EATX12V" (side 2-33 manual)
og evt powerstik på grafikkort?

Fra : Stone

Dato : 21-03-09 15:45

> Du har husket at forbinde "8-pin EATX12V" (side 2-33 manual)
> og evt powerstik på grafikkort?

Det er sat i der er en sort over de fire mit stik er osse kun med fire

Mvh Steen

Fra : Stone

Dato : 21-03-09 16:15

"Stone" <Brol@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Det er sat i der er en sort over de fire mit stik er osse kun med fire

men skal alle 8 -pin bruges

Mvh Steen

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 21-03-09 17:32

> "Stone" <Brol@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sat i der er en sort over de fire mit stik er osse kun med fire
>
> men skal alle 8 -pin bruges
>
> Mvh Steen

Der står intet i manualen om, at man kan nøjes med 4 PINS EATX12V.
Så jeg konkluderer man SKAL bruge alle 8 PINS.
Derudover anbefaler Asus en PSU på min. 600W.
Hvilken PSU bruger du?

Fra : Stone

Dato : 21-03-09 21:15

> Der står intet i manualen om, at man kan nøjes med 4 PINS EATX12V.
> Så jeg konkluderer man SKAL bruge alle 8 PINS.
> Derudover anbefaler Asus en PSU på min. 600W.
> Hvilken PSU bruger du?

Hej Karl Erik

Kan se min PSU er en 350W det kan være det. Prøver med en adapter fra 4
Pins til 8 Pins
men ellers tak for dit svar,var bange for at bundkortet var istykker

Mvh Steen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-03-09 14:20

Karl Erik Nielsen wrote:

> Derudover anbefaler Asus en PSU på min. 600W.

Så i virkeligheden er 350-400W rigeligt.

Jesper Poulsen

Fra : Mads

Dato : 21-03-09 15:23

On Sat, 21 Mar 2009 14:30:21 +0100, "Stone" <Brol@ofir.dk> wrote:

> [...]
>der er signal til min skræm den bliver grøn på Power knappen når jeg tænder

Hvis du nu lærte lidt om brugen af kommaer og punktummer, så måske
man kunne forstå dit spørgsmål. Om igen.

Fra : Stone

Dato : 21-03-09 15:43

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> On Sat, 21 Mar 2009 14:30:21 +0100, "Stone" <Brol@ofir.dk> wrote:
> Hvis du nu lærte lidt om brugen af kommaer og punktummer, så måske
> man kunne forstå dit spørgsmål. Om igen.

er det her en stave prøve Men tak for svaret SKOLELÆRER

Fra : Mads

Dato : 21-03-09 17:20

On Sat, 21 Mar 2009 15:43:20 +0100, "Stone" <Brol@ofir.dk> wrote:

>er det her en stave prøve Men tak for svaret SKOLELÆRER

Nej, overhovedet ikke, kære hidsigprop.

Din stavning er sådan set ligegyldig, men uden
kommaer, punktummer og spørgsmålstegn er din
forklaring af problemet næsten umulig at forstå.
Man kan jo ikke se hvor en sætning slutter og
den næste begynder.

Der er ikke nogen der forlanger at du skal skrive en
dansk stil, men bare nogen få simple tegn gør det altså
så meget nemmere at hjælpe dig.

mvh Mads

Fra : Peter

Dato : 21-03-09 18:50

> [...]
> kommaer, punktummer og spørgsmålstegn er din
> forklaring af problemet næsten umulig at forstå.
> Man kan jo ikke se hvor en sætning slutter og

Det er en uskrevet regel på newsgroups, at man ignorere, og ikke
kommenterer, stave- og tegnsætnings fejl.
Det bevirker at alle, også de der ikke er så gode til udtrykke sig på
skrift, har en mulighed for at blive hørt.

At din intelligens er så beskeden, at du ikke kan forstå spørgsmålet, burde
holde dig fra tastaturet, da du så er mere sikret mod at dumme dig.

Jeg har desværre ikke noget svar på beskrevne problem, ud over hvad der
allerede er skrevet.

PeterB

Fra : Stone

Dato : 21-03-09 21:19

> [...]
> burde holde dig fra tastaturet, da du så er mere sikret mod at dumme dig.
>
> Jeg har desværre ikke noget svar på beskrevne problem, ud over hvad der

Hej PeterB

Tak for støtten til mig. Ja jeg gik ud af 8 klassen men har været en god
Håndværker i 30 år
men ordblinde har jo osse ret til være med her
Mvh steen

Fra : skibber

Dato : 22-03-09 12:22

On 21-03-2009 21:19:17, "Stone" wrote:

> [...]
> Håndværker i 30 år
> men ordblinde har jo osse ret til være med her

Du har også min fulde støtte
skriv du lige så meget du vil og på den måde der passer dig best
der er ingen problemmer med at forstå hvad du skriver.

Som du ser er der nogle iblandt der syntes der er mere vigtigt at
rette på folk en prøve at yde en hjælp.

/skibber

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-03-09 14:26

Peter wrote:

> Det er en uskrevet regel på newsgroups, at man ignorere, og ikke
> kommenterer, stave- og tegnsætnings fejl.

Ike desto mindre så er det ikke noget skade til at sætte et punktum i ny
og næ.

> Det bevirker at alle, også de der ikke er så gode til udtrykke sig på
> skrift, har en mulighed for at blive hørt.

Og det begrænser også muligheden for hjælp, idet ikke alle gider at
bruge til på at dechifrere en lang smøre. Ofte er det dem der ved mest
om emnet der springer hurtigst hen over disse lange smører.

> At din intelligens er så beskeden, at du ikke kan forstå spørgsmålet, burde

Hvis man er så intelligent at man ønsker at give et korrekt og
utvetydigt svar, så kræver det altså at der er stillet et utvetydigt
spørgsmål.

Personligt gider jeg ikke at bruge en masse tid på at skulle gætte hvad
der menes. Jeg taber ikke noget ved at springe let og elefant hen over det.

FUT:dk.admin.netikette