Intel Serverboard S5000VSA, RAM-problem
Fra : ..::jmj::..

Dato : 18-03-09 17:27

Sidder med en server (Win 2003 R2 64 bit), hvor der er monteret 4 x 1
Gb RAM. Der er 8 slots og jeg har anskaffet ekstra 2 x 1 Gb og monteret
dem. Dvs. der sidder nu 6 x 1 Gb RAM, så langt så godt.
Problemet er, at i BIOS kan jeg se alle 6 klodser, men de 2 nye klodser
står anført som DISABLED. Jeg har prøvet at bytte rundt på klodserne,
altså sætte de nye klodser i 2 andre slots: samme effekt. I de slots
hvor der ikke er monteret RAM, står der rigtig nok NOT INSTALLED.
Hvordan får jeg "liv" i de 2 nye klodser (som iøvrigt er helt identiske
med de andre 4), synes ikke jeg kan se noget oplagt at skrue i.
Der er ikke plads til for mange eksperimenter, server trækker Exchange
2007 og skal være funktionsduelig "altid"
Nogen bud?

PFT, Jørgen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-03-09 18:55

...::jmj::.. wrote:
> Sidder med en server (Win 2003 R2 64 bit)

Det er rigtig dårlig skik, ikke at skrive at der er sat FollowUp-To til
en anden gruppe.
Jeg svarede, men abonnerer slet ikke på den gruppe der umiddelbart
svares til, så i første omgang undrede jeg mig over, hvor mit svar var
blevet af..

FollowUp-To sat til dk.admin.netikette (dvs. svar på dette indlæg havner
i dk.admin.netikette, hvis man ikke ser sig for).