Andet multimedie
Landkort med flytbar radius
Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-03-09 07:26

Jeg skal bruge et landkort over region Midtjylland md større byer, samt
kommune- og regionsgrænser. Har søgt, men ikke været heldig. Hvor finder
jeg det?

På dette kort har jeg brug for at kunne tegne et par cirkler, f.eks. radius
25 km og radius 50 km og disse cirkler skal kunne trækkes rundt, så de har
valgfrit centrum.

Hvordan laver jeg det? Det skal blot fungere lokalt på min skærm (Windows
Vista).
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-03-09 12:21

Kurt Hansen skrev bl.a.:

> Hvordan laver jeg det? Det skal blot fungere lokalt på min skærm
> (Windows Vista).

Som en flash...

Claus

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-03-09 13:13

On Fri, 20 Mar 2009 12:21:06 +0100, Claus Tersgov wrote:

> Som en flash...

Aha, tak. Kan det forklares med få ord, eller skal jeg tage orlov og melde
mig på et kursus?

1. Nødvendig software?
2. Emnerelevant tutorial på nettet?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-03-09 13:52

On Fri, 20 Mar 2009 13:13:16 +0100, Kurt Hansen wrote:

> Aha, tak. Kan det forklares med få ord, eller skal jeg tage orlov og melde
> mig på et kursus?
>
> 1. Nødvendig software?
> 2. Emnerelevant tutorial på nettet?

Okay, forsøgte på Google og jeg fandt hvad jeg skal bruge og sm/f-utter nu
over i dk.edb.internet.webdesign.flash.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-03-09 18:15

Kurt Hansen skrev bl.a.:

> Okay, forsøgte på Google og jeg fandt hvad jeg skal bruge og
> sm/f-utter nu over i dk.edb.internet.webdesign.flash.

Hvis det *kun* er til eget brug, så er det meget nemmere i photoshop. Find
et brugbart kort og opret to lag. På det andet lag kan du så indtegne
cirkler som du kan flytte rundt med. Men det er klart, at det virker kun i
photoshop og ikke i andre programmer.

Det er nok det allernemmeste. Ellers søg på youtube omkring flash, der er en
million tut-vid (nyt hjemmelavet ord)

Claus