Andet multimedie
bentjuul 3670
Word i InDesign....
Fra : enrico

Dato : 12-03-09 00:04

Jeg er ved at lave foreningsblad i InDesign.

Een af sponsorerne har sendt sit materiale i en Word fil....
Altså tekst, billeder og logo.

Jeg kan ikke få logo og billeder ud af dokumentet til brug i InDesign.

Hvis de kopieres lægger de sig som en fil, der hedder element, og den
kan hverken genkendes af Photoshop eller ID.

Er der nogen måde hvorpå man kan udtrække logo og billede fra et Word
dolument til brug for ID?

-enrico

Fra : Kim

Dato : 12-03-09 09:33

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg kan ikke få logo og billeder ud af dokumentet til brug i InDesign.
>
> Er der nogen måde hvorpå man kan udtrække logo og billede fra et Word

Kan du ikke få sponsoren til at sende dig filerne enkeltvis ?

Mvh, Kim

Fra : emjeppesen

Dato : 12-03-09 10:22

Kim skrev:

>Er der nogen måde hvorpå man kan udtrække logo og billede fra et Word

Ja, du skal bare gemme dit worddokument som HTML
Så for du tekst og billeder for sig.

Hilsen emj

Fra : Kurt Lund

Dato : 12-03-09 11:56

emjeppesen wrote:

> Ja, du skal bare gemme dit worddokument som HTML
> Så for du tekst og billeder for sig.

Det er ikke altid godt nok. Hvis logoet f.eks. er et .eps, så laver Word det
om til GIF.

--
Kurt Lund

Fra : emjeppesen

Dato : 12-03-09 12:22

Kurt Lund skrev:

>Det er ikke altid godt nok. Hvis logoet f.eks. er et .eps, så laver Word det
>om til GIF.

I fy da
Det vidste jeg ikke.

Hilsen emj

Fra : enrico

Dato : 12-03-09 12:23

On Thu, 12 Mar 2009 10:21:59 +0100, emjeppesen <emj@> wrote:

>Ja, du skal bare gemme dit worddokument som HTML
>Så for du tekst og billeder for sig.
>
>Hilsen emj

Tak for det emj... der lærte jeg noget... igen.

Det virker fint i dette tilfælde.

Tak for hjælpen!
-enrico

Fra : Per Christoffersen

Dato : 12-03-09 21:56

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> Ja, du skal bare gemme dit worddokument som HTML
> Så for du tekst og billeder for sig.

Men billederne som mregel ikke i en opløsning, der egner sig til tryk.
En bedre, men stadig halvskidt løsning, er at printe til en PDF, og fra
denne udtrække billederne.

/Per