Office 2003 vs 2007
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 06-03-09 12:27

Jeg er åbenbart blevet prakket en piratkopi på, da jeg for år tilbage
ville have ny Office.
Min udgave er en Office 2003 inkl. Outlook. og en masse andre
programmer, som jeg sjældent bruger.
Nu popper der en besked op om at min udgave ikke er en ægte.

Det vil jeg gerne lave om på. Jeg gider ikke de piratkopier.

Jeg behøver egentlig ikke så mange andre programmer end Word og det
gode Outlook program.
Jeg har en ægte XP proff. som operativsystem.

Er det en 2007 udgave af Office, som er det klogeste at gå efter og i
gviet fald hviken udgave?
Eller kan man stadig få en ægte 2003?
Jeg er usikker på hvad det rigtige for mig er.

Hilsen

Jørgen L.

Fra : Jørgen

Dato : 06-03-09 12:50

Jørgen Lehnemann (slet KOHGO) skrev:
> [...]
> gviet fald hviken udgave?
> Eller kan man stadig få en ægte 2003?
> Jeg er usikker på hvad det rigtige for mig er.

Hvad med at bruge Open Office som er meget lig med office og så er den
gratis

fra
Jørgen

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 06-03-09 13:52

>Hvad med at bruge Open Office som
> [...]

Det lyder som en god ide.
Vil lige vente på eventuelle flere inputs.
Har desværre ikke det store indblik i sådanne omfattende
programmer.

Mon denne Open Office også kan håndtere mail-funktion i lighed
med Outlook? Jeg vil nemlig nødigt skulle nøjes med noget, der
ligner Outlook Express.

Hilsen

Jørgen L.

Fra : Jørgen

Dato : 06-03-09 15:41

Jørgen Lehnemann (slet 4YL1A) skrev:

> [...]
>
> Mon denne Open Office også kan håndtere mail-funktion i lighed
> med Outlook? Jeg vil nemlig nødigt skulle nøjes med noget, der

Nej men Thunderbird er fin, den bruger jeg selv, den er også gratis

fra
Jørgen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-03-09 14:43

"Jørgen Lehnemann skrev i en meddelelse
> Min udgave er en Office 2003 inkl. Outlook. og en masse andre
> programmer, som jeg sjældent bruger.

Lidt det samme her - bruger Word og Outlook og en sjælden gang Excel.

> Jeg har en ægte XP proff. som operativsystem.

XP er stadig fin - og for langt de fleste gør det ingen forskel om det er
Home eller Pro - jeg kører også med Pro - men mest fordi den fulgte med mine
bærbare Thinkpad'er - ellers havde jeg tidligere XP Home på et par
stationære - og der er ingen forskel ved normal brug.

> Er det en 2007 udgave af Office, som er det klogeste at gå efter og i
> gviet fald hviken udgave?

Desværre ja - 2003 er nok svær at finde som ny - jeg checkede lige
www.edbpriser.dk og kunne "kun" finde 2007.

Jeg kører med 2003, da jeg synes at den er lidt bedre at arbejde med - men
det er helt sikkert en vanesag, så en dag så installerer jeg vel den 2007,
jeg har liggende - den har været på en kort periode, men jeg savnede 2003 og
lagde den på igen

Da du kun skal bruge Word og Outlook - så er det vel bare med at finde den
billigste ?

Check www.edbpriser.dk under software -> kontorprogrammer -> Microsoft.....

Jan

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 06-03-09 17:31

>Da du kun skal bruge Word og Outlook -
> [...]

Tak begge for svar.

Jeg går i tænkeboks.

Hilsen

Jørgen L.

Fra : jos

Dato : 10-03-09 10:28

Jørgen Lehnemann (slet NI27Z) wrote:

> Tak begge for svar.
>
> Jeg går i tænkeboks.
>
> Hilsen
>

> Jørgen L.
Jeg vil lige tilføje at jeg stod i en tilsvarende situation, og skiftede fra
2k3 til 2k7.
Jeg fandt forandringen så irriterende at jeg gav OO en chance, og det er nu
min favorit!
- altså ændringen fra 2k3 til OO var imho mindre end ændringen 2k3 til 2k7

finn

Fra : Mort1s1

Dato : 19-03-09 16:54

"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> nu min favorit!
> - altså ændringen fra 2k3 til OO var imho mindre end ændringen 2k3 til 2k7

Skift til Open Office, som det tidligere er nævnt er den gratis, den er god
at arbejde med og har en fantastisk stavekontrol - og så prisen 0 kr.

Mort1s1

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-03-09 00:16

"Mort1s1" <mortensensfjern@fjernmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Skift til Open Office, som det tidligere er nævnt er den gratis, den er
> god at arbejde med og har en fantastisk stavekontrol - og så prisen 0 kr.

Det opfylder næppe hans behov - som er word og outlook. Der er ganske
rigtigt en glimrende tekstbehandler, men der er ikke noget program, som
umiddelbart kan bruges i stedet for outlook.

Kurt

Fra : Mort1s1

Dato : 22-03-09 11:49

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> rigtigt en glimrende tekstbehandler, men der er ikke noget program, som
> umiddelbart kan bruges i stedet for outlook.

I min begejstring for O O overså jeg behovet for Outlook, men du har helt
ret - desværre...............

Mort1s1