index.asp/forside
Fra : Jens Olesen

Dato : 07-03-09 16:58

Hej,

Er det muligt at lave såkaldte søgemaskinevenlige url'er med asp?
Dvs. sider som ikke har ? i url'en uden at have de sider man
refererer til? Jeg har læst noget med modrewrite i php, men er
der noget tilsvarende i asp ?

Hilsen Jens Olesen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-03-09 18:10

On 07 Mar 2009 15:58:05 GMT, Jens Olesen <ads@spamno.ok> wrote:

> [...]
>Dvs. sider som ikke har ? i url'en uden at have de sider man
>refererer til? Jeg har læst noget med modrewrite i php, men er

mod_rewrite har sådan set ikke noget med PHP at gøre, men er derimod en
feature på Apache-serveren.
På en IIS-server (som de fleste ASP-sider kører på) findes forskellige
muligheder for plugins som kan ca. det samme. Men det skal altså
installeres på serveren.

Se fx:
Using URL Rewrite Module
<url: http://learn.iis.net/page.aspx/460/using-url-rewrite-module>
eller:
<url: http://www.isapirewrite.com/>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Olesen

Dato : 07-03-09 18:48

> På en IIS-server (som de fleste ASP-sider kører på) findes forskellige
> muligheder for plugins som kan ca. det samme. Men det skal altså
> [...]
Problemet er, at jeg har min side på en Linux Server.
> Good luck!
tak