Nulstil formular ved submit
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-03-09 13:35

Hej NG

En kunde klager over, at en mailformular står udfyldt, hvis en bruger
klikker browserens Tilbage-knap.

Formularen benytter aspmail på Dandomain og der er et javascript til
input-evaluering før submit eksekveres.

Både evaluering og afsendelse fungerer upåklageligt.

Findes der en metode, der kan rydde formularen ved submit?

Spørgsmålet stilles både i asp og clientside, da jeg ikke ved hvilken
metode, der evner det efterspurgte.

Erik Ginnerskov

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-09 14:15

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev
> [...]
>
> Både evaluering og afsendelse fungerer upåklageligt.
>
> Findes der en metode, der kan rydde formularen ved submit?

Det må være noget med, at siden ikke skal caches...
Altså nocache...
Google :
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=1G1GGLQ_DADK316&q=nocache&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3D&aq=-1&oq=

Bjarne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-03-09 14:34

bsn wrote:
> "Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev

> Det må være noget med, at siden ikke skal caches...

Det var lige det, det var. Tak for hjælpen

Erik Ginnerskov

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-09 15:12

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev...

> Det var lige det, det var. Tak for hjælpen

Selv tak...
Bjarne

Fra : Henning

Dato : 06-03-09 15:34

Erik Ginnerskov wrote:
> [...]
>
> Både evaluering og afsendelse fungerer upåklageligt.
>
> Findes der en metode, der kan rydde formularen ved submit?

Både og.

Det kommer nemlig også an på brugerens browser.

Opera har det nemlig heldigvis med blot at vise siden når der trykkes
tilbage.

Specielt dejlig når sidste side er resultatet af en post-request.
Med bla IE er det en pain-in-the-ass at hoppe en side tilbage for at
foretage et nyt valg
- ok jeg har ikke selv problemet, da jeg er windows-fee-zone

/Henning

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-03-09 18:02

Henning wrote:
> Erik Ginnerskov wrote:

> Det kommer nemlig også an på brugerens browser.

Det har jeg netop konstateret. Indsatte disse linjer i sidens head:

Herefter bliver formularen blanket ved submit i FF - men IE viser stadig de
indtastede data ved at gå tilbage.

Erik Ginnerskov

Fra : Bits

Dato : 07-03-09 07:52

Erik Ginnerskov skrev:
> Hej NG
>
> En kunde klager over, at en mailformular står udfyldt, hvis en bruger
> klikker browserens Tilbage-knap.

Måske kan det her hjælpe.
http://www.w3.org/Submission/web-forms2/#the-autocomplete

og HTTP Header
Cache-Control: no-cache
~

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-09 14:28

Bits wrote:
> Erik Ginnerskov skrev:

> Måske kan det her hjælpe.
> http://www.w3.org/Submission/web-forms2/#the-autocomplete

En anden gang måske. Jeg har fået overbevist kunden om, at det er uden
betydning, at IE gør, som IE gør. Han var bange for, at spambotter skulle
kunne uddrage noget af den udfyldte formular.

Men det ser da ud til, at der er spændende nye muligheder på vej.

Erik Ginnerskov

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-03-09 19:56

Erik Ginnerskov skrev:

> Han var bange for, at spambotter
> skulle kunne uddrage noget af den udfyldte formular.

Hvordan det?

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-03-09 21:59

Rune Jensen wrote:

> Hvordan det?

Nej, vel? Jeg fik forklaret ham, at det ikke var muligt.

Erik Ginnerskov

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-03-09 23:52

Erik Ginnerskov skrev:

> Nej, vel? Jeg fik forklaret ham, at det ikke var muligt.

Ah...

;)

MVH
Rune Jensen