Hunders blufærdighed når de skider
Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-09 03:36

Hunders blufærdighed når de skider

At lette ben op ad et træ, sker med stolthed
Men at presse en lort ud er vist en sårbar stilling hvis en artsfælle skulle
finde på at angribe - kan der være andre grunde til at de UDADTIL VIRKER
ynkelige og blufærdige i den situation?
Dyr der har samleje der sigter mod formering er diskrete , igen vel nok for
at undgå angreb fx fra en rival.
Men dyr der onanerer eller har status-symbol samleje er ret ligeglade med
tilskuere - har du observeret andet ?

Fra : Vidal

Dato : 03-03-09 10:16

Bo Warming skrev:
> [...]
> skulle finde på at angribe - kan der være andre grunde til at de UDADTIL
> VIRKER ynkelige og blufærdige i den situation?

Din iagtagelse er rigtig, en hund ser virkelig
ynkelig ud, når den skider og ser stolt ud, når
den pisser territoriet af.

Men kan vi virkeligt tolke hundens kropssprog efter
menneskelige normer, er der så tæt forbindelse
mellem hundens kropssprog og menneskets?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-09 00:06

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men kan vi virkeligt tolke hundens kropssprog efter
> menneskelige normer, er der så tæt forbindelse
> mellem hundens kropssprog og menneskets?

Min samleverskes katte har samme tendens, og jeg tror urmennesket - som vi
bør efterligne - har ikke belemret sit liv med blufærdighedspjat.
Man er ynkelig, når man let kan angribes fysisk, og i et fredeligt samfund
som det vi har indendørs, ville det være godt hvis vi kun skammede os når vi
har stjålet, voldet, bedraget - ikke for at være upåklædt eller befri sig
for ekskrement på en ikke-asocial måde dvs uden lugt og infektions ulempe
for medborgerne.
Blufærdighed er pjat, for de underkuede, usikre, egosvage, undertrykte -
drop det, når ikke risiko for straf.
Alene rygtet om, at jeg går nøgen i min egen, tilgroede have har ført til
at vort uetiske justitsmord-glade politi gav mig bøde for en
blufærdighedskrænkelse, jeg aldrig har været i nærheden af at begå.
Jeg rører åbenbart ved et ømt punkt, når systemet kan hidse sig sådan op -
og børnehaven lyver og ikke tør møde op til kommunalt møde om deres
løgnebrev til politiet - og politiet vil ikke stå ved deres mundtlige
trussel om tilhold, SOM VAR EN KRIMINEL TRUSSEL. Politiet skammer sig over
deres kriminelle løgn.

Fra : Vidal

Dato : 04-03-09 11:38

Bo Warming skrev:
> [...]
> løgnebrev til politiet - og politiet vil ikke stå ved deres mundtlige
> trussel om tilhold, SOM VAR EN KRIMINEL TRUSSEL. Politiet skammer sig

Man sku' ha' det som Diogenes ...

http://da.wikipedia.org/wiki/Kynisme_(filosofi)

--
Venlig hilsen,