Brug af GET i IE og FF
Fra : Kurt G

Dato : 05-03-09 21:01

Jeg har en sql-forespørgsel til en MySql-database, som virker fint i
Internet Explorer, men
giver fejlmelding i Firefox.

Det ser ikke ud til, at parametrene fra inputfelterne overhovedet overføres.

Det er en ASP-side og jeg bruger at overføre ved hjælp af GET:
form name="form1" method="GET" action = "VisForfatter.asp"
og et af felterne ser sådan ud:
Input name="Forfatter" value= "<%=Forfatternavn%>" size="63" tabindex="1"

Ved at skrive "aaa" i forfatterfeltet og "sss" i Titel-feltet ser url-linien
ved brug af IE sådan ud:
........./AarbogsIndex/VisForfatter.asp?Forfatter=aaa&Titel=sss&FAar=-1&linier=20&soeg0=Start+s%F8gning+efter+forfatter%2Ftitel
medens den ved FF ser således ud:
........./AarbogsIndex/VisForfatter.asp
Der er altså ikke sendt noget videre med på url-en.

Er der forskel på, hvordan man skal bruge GET i <IE og FF?

Mvh Kurt

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-03-09 02:24

Kurt G skrev:

> Er der forskel på, hvordan man skal bruge GET i <IE og FF?

Jeg Cut'n'pastede lige fra min Blog:

Man skal være opmærksom på, man kan ikke direkte sende querystring i
action=get - den forsvinder i URIen.

Tricket er at sende hver variabel som type=hidden og
name=variabelnavn samt
value=variabelværdi.

Mere:
http://www.w3schools.com/ASP/asp_inputforms.asp
http://docs.phpcms.de/index.php/Forms_with_action_GET_and_Stealth_Mode_off

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-03-09 02:32

Kurt G skrev:

> Er der forskel på, hvordan man skal bruge GET i <IE og FF?

Glem mit svar, jeg havde misforstået opgaven.

MVH
Rune JEnsen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-03-09 03:15

On Thu, 5 Mar 2009 21:00:54 +0100, "Kurt G" <kurt3@guldbaek,net> wrote:

>Er der forskel på, hvordan man skal bruge GET i <IE og FF?

Nej. Prøv at checke, om din HTML-kildekode er den samme i de to
browsere.

Good luck!

--
Jørn Andersen,