Aligne textboxe under hinanden
Fra : Phecdaret

Dato : 04-03-09 09:27

Hej NG,

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man aligner textboxe
under hinanden. Hvis jeg nu har følgende:

texttext <textbox>
texttexttext <textbox>

Hvor får jeg så de to <textbox> til at være under hinanden? Jeg
har prøvet at skubbe dem med indsættelse af &nbsp, men det bliver
noget rod.

Findes der en align-attribut eller noget i den stil? Eller skal
man bruge tabeller?

Mvh Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-03-09 13:07

Phecdaret skrev:

> Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man
> aligner textboxe under hinanden. Hvis jeg nu har
> følgende:
>
> texttext <textbox>
> texttexttext <textbox>

Her skal du bruge <div>, det er et block-element,
og bliver automatisk stablet oven på hinanden.

> har prøvet at skubbe dem med indsættelse af
> &nbsp, men det bliver noget rod.

Eksempel:

Indhold

css-eksempel:

#tekstboks1{
margin:0 0 15px 0; /* i bunden af boksen */
border:solid 1px #000;
width:400px;
color:#000;
background:#ccc;
}

Da det ikke er et asp-spørgsmål, sætter jeg:
FUT: news:dk.edb.internet.webdesign.html

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Anders M

Dato : 04-03-09 16:20

> texttext <textbox>
> texttexttext <textbox>

Der er jo flere muligheder. Du kan enten bruge <br> (hvilket vil
give forskelligt udslag i forskellige browsere), eller
style="clear:both"