SQL - sortering af to datasæt
Fra : Allan Gorm Pedersen

Dato : 01-03-09 17:14

Mit SQL ser sådan ud:

strSQL = "Select * From fotoDB Where "
strSQL = strSQL & "(gadeid = " & strGadeorden & " Or "
strSQL = strSQL & "gadeid2 = " & strGadeorden & ") And "
strSQL = strSQL & "hovedalbum = 'ja' "
strSQL = strSQL & "Order By nummer, nummer2"

Hvis huset ligger på et hjørne er det registreret med gadeid og
gadeid2 og nummer og nummer2

Hvis huset er registeret Østergade 1 kan jeg finde på at oprette
det som Nørregade 12. Så vises det både ved kald af Nørregade og
Østergade.

Mit problem er at når jeg kalder Nørregade sorteres det som
nummer 1 - hvor det skal komme som nummer 12

Er der hjælp at hente?

Mvh.
Allan Gorm Pedersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 02-03-09 23:42

Allan Gorm Pedersen skrev:
> [...]
> Østergade.
>
> Mit problem er at når jeg kalder Nørregade sorteres det som
> nummer 1 - hvor det skal komme som nummer 12

Det ligner asp (vbscript), så jeg gætter på at det er MsSql.

"Order by case when gadeid=" & strGadeorden & " then nummer else nummer2
end"

Altså sorter på det husnummer, der hører til den gade, der matches.

Leif

Ps:
Så er det efter min mening forøvrigt lettere at læse, (og måske
effektivere?), hvis man skriver

strSQL = "Select * From fotoDB Where " &_
"(gadeid = " & strGadeorden & " Or " &_
    "gadeid2 = " & strGadeorden & ") And " osv.

&_ fortæller at strengudtrykket fortsætter på næste linie.

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-03-09 23:53

Leif Neland wrote:

> Så er det efter min mening forøvrigt lettere at læse, (og måske
> effektivere?

Ja - ASP reallokerer for hver gang der bliver tilføjet noget til en
variabel.

Stig Johansen