Hvad er bedst at oprette et recordset med ~
Fra : Windkin

Dato : 25-02-09 14:19

Hvad er bedst ?
Man kan oprette en tabel til behandling på 2 måder
Conn.Open "mydb"
SQL = "SELECT user,password WHERE user='Karlsmart'"
set rs = conn.execute(sql)
-------------------
Eller man kan bruge
Conn.Open "mydb"
SQL = "SELECT user,password WHERE user='Karlsmart'"
set rs = server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.open conn,sql,cursorforwardonly,lockreadonly
-------------------
Der er sikkert fordele og ulemper ved begge metoder, men jeg har
ikke kunne finde noget på nettet. (bruges på en win2k3 med
mysql5)
Indtil nu har jeg mest brugt conn.execute metoden.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-02-09 16:13

On 25 Feb 2009 13:18:36 GMT, Windkin <windkindk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ikke kunne finde noget på nettet. (bruges på en win2k3 med
>mysql5)
>Indtil nu har jeg mest brugt conn.execute metoden.

Den forskel jeg mest er stødt på er, at du ikke selv kan definere cursor
eller Locktype, når du bruger Conn.Execute, men kun med Rs.Open.
Det betyder fx, at du ikke kan bruge rs.MoveFirst o-lign. med
Conn.Execute.

Se fx:
<url: http://www.w3schools.com/ado/met_rs_open.asp>
<url: http://www.w3schools.com/ado/met_conn_execute.asp>
- hvor du også kan se andre mindre forskelle.

Ressurcemæssigt er der næppe den store forskel, da begge objekter jo
bliver dannet, men måske er den "simplere" Conn.Execute lidt hurtigere?
Mit gæt er dog, at fornuftig kode er langt vigtigere.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj