Newbiespørgsmål (Database og ASP)
Fra : Tor Valen

Dato : 25-02-09 12:09

Hej
Jeg er lige begyndt at rode lidt med asp og databaser.
Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at referere til databaseposter
inde i en subrutine.
Det er sikkert helt enkelt; men jeg skal lige vide hvordan.
Jeg har lavet et lille eksempel, hvor jeg ved et klik på en knap kalder en
subrutine(MYSUB), hvor jeg så kan behandle poster i en databasetabel.

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>

<%

Dim rsRes

Dim rsRes_cmd

Dim rsRes_numRows

Set rsRes_cmd = Server.CreateObject ("ADODB.Command")

rsRes_cmd.ActiveConnection = "Her er min CONNECTION STRING"

rsRes_cmd.CommandText = "SELECT * FROM tblResources"

rsRes_cmd.Prepared = true

Set rsRes = rsRes_cmd.Execute

rsRes_numRows = 0

%>

<head>

<script language = "VBScript">

sub MYSUB

While (NOT rsRes.EOF) ???????????

"HER VIL JEG BEHANDLE POSTERNE!"

rsRes.MoveNext()

Wend

end sub

</script>

</head>

<form id="form1" name="form1" method="post">

<input type="submit" name="Button" id="Button" value="MYSUB" />

</form>

Der skal vel sættes et eller andet referenceargument til tabellen (rsRes) i
rutinen, eller hva?

Mvh. Tor