Farve på stik til Ram ?
Fra : John T.

Dato : 03-03-09 00:23

Hej.
I bundkortet er der plads til 4 Ram-klodser.
2 gule og 2 brune
Hvad betyder farverne ?
Hilsen John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-09 00:46

John T. wrote:

> Hvad betyder farverne ?

Det står i manualen til bundkortet.

Jesper Poulsen

Fra : John T.

Dato : 03-03-09 00:48

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Det står i manualen til bundkortet.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Og den har jeg ikke !
John

Fra : Peter

Dato : 03-03-09 02:02

"John T." <eenfyr@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og den har jeg ikke !
> John
Så må du over på producentens hjemmeside og hente den.

PeterB

Fra : John T.

Dato : 03-03-09 09:12

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "John T." <eenfyr@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Så må du over på producentens hjemmeside og hente den.
>
> PeterB

Regnede med at de fleste viste det, blot ikke mig.
John

Fra : jk

Dato : 03-03-09 09:42

On Tue, 3 Mar 2009 09:11:43 +0100, "John T." <eenfyr@pc.dk> wrote:

>"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Regnede med at de fleste viste det, blot ikke mig.

Det er forskelligt fra mærke til mærke.

Men download cpu-z
www.cpuid.com

Det fortæller dig om, om du kører dual eller single. Hvis kun single,
så fortolk farverne anderledes.

Men husk før du flytter ram: 220 volt kabel skal af strømforsyningen !
og vent 5 sekunder.

mvh

John

Fra : John T.

Dato : 03-03-09 13:42

> Men husk før du flytter ram: 220 volt kabel skal af strømforsyningen !
> og vent 5 sekunder.
>
> mvh
>
> John

Se, dette var jeg ikke klar over !
Jeg har lige nu købt 2 stænger magen til de 2 jeg havde i forvejen,
og de bliver isat nu, så nu er spørgsmålet om farve ikke længer aktuelt,
En tak til jer for input.
Hilsen John T.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-03-09 22:17

"John T." <eenfyr@pc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg har lige nu købt 2 stænger magen til de 2 jeg havde i forvejen,
> og de bliver isat nu, så nu er spørgsmålet om farve ikke længer aktuelt,

Normalt viser farverne, at når man sætter parvis ram i, skal de sidde i ens
farver for at køre dual. På mange bundkort er det ensbetydende med, at de
første 2 skal i port 1 og 3 og de næste 2 i port 2 og 4. Før dual perioden
var det ofte således, at når man puttede ram i skulle man starte med port 1,
så 2, 3 og sidst 4, men det gælder vist ofte ikke ved dual.

Kurt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-09 22:33

Kurt B. Andersen wrote:

> Normalt viser farverne, at når man sætter parvis ram i, skal de sidde i ens
> farver for at køre dual. På mange bundkort er det ensbetydende med, at de

Det er ikke nogen tommelfingerregel. Jeg har oplevet både dét og det
stik modsatte.

> var det ofte således, at når man puttede ram i skulle man starte med port 1,
> så 2, 3 og sidst 4, men det gælder vist ofte ikke ved dual.

Det afhænger af manualen til bundkortet. Der er ingen "standard" på
området. Derfor henviste jeg til manualen til at begynde med.

Jesper Poulsen

Fra : John T.

Dato : 03-03-09 23:19

> [...]
>
> Det afhænger af manualen til bundkortet. Der er ingen "standard" på
> området. Derfor henviste jeg til manualen til at begynde med.

Som tidligere skrevet, så har jeg købt 2 ram-klodser magen til de 2 andre,
og har således 2 GB Ram i maskinen, og det kører fint.
Igen tak til alle for jeres svar
John T.