Andet multimedie
bentjuul 3670
Puslespilsskabelon
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 03-03-09 22:31

Kender nogen et program, der ovenpå ens eget indlæste billede kan lave
et puslespil man kan printe ud og klippe efter?

Kender I alternativt en transparent puslespilsskabelon (pånær
puslespilskanterne) som man kan lægge som et lag ovenpå ens eget foto og
herefter skrive ud og klippe efter?

PS. Det er til en børnefødselsdag, så kvaliteten behøver ikke være så god.

Lars

Fra : Max

Dato : 03-03-09 22:42

Hej Lars

> Kender I alternativt en transparent puslespilsskabelon (pånær
> puslespilskanterne) som man kan lægge som et lag ovenpå ens eget foto
> og herefter skrive ud og klippe efter?

Hvis du bruger Photoshop findes der masser af Effects derude
der kan hjælpe til at lave sådan noget

http://av-bros-puzzle-pro-for-windows.av-bros.crystal-product.com/

--
Mvh Max

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-03-09 09:31

In article <49ada17e$0$90264$14726298@news.sunsite.dk>,
Lars Thomsen Nielsen <lars@flexcom.dk> wrote:

> [...]
> herefter skrive ud og klippe efter?
>
> PS. Det er til en børnefødselsdag, så kvaliteten behøver ikke være så god.

Der er en flot gratis extension fra PanosFX her:

http://www.kortlink.dk/kortlink.php?id=6c4u#

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 05-03-09 08:43

Kurt Brixen skrev:

> Der er en flot gratis extension fra PanosFX her:
>
> http://www.kortlink.dk/kortlink.php?id=6c4u#

Begge jeres links er rigtig gode. Mit problem er at jeg aldrig er kommet
væk fra Paint Shop Pro og det på trods af at jeg faktisk har købt
Photoshop CS3 for et års tid siden, men aldrig fået det installeret. Min
bekymring går mest på tidsforbruget i skiftet, for nu kender jeg jo PSP
og det kan også en masse. Kan nogen vurdere om jeg tidsmæssigt skal være
bekymret for skiftet eller ej?

Lars

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-03-09 13:44

In article <49af8282$0$90270$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> bekymring går mest på tidsforbruget i skiftet, for nu kender jeg jo PSP
> og det kan også en masse. Kan nogen vurdere om jeg tidsmæssigt skal være

Photoshop er et stort program, og som grafiker har jeg været på kursus
hver gang vi har fået ny version af CS pakken. Hvordan du har det med at
lære det selv kan jeg ikke svare på, men nu har du jo et projekt at gå i
gang med (puslespillet), så er det lettere at komme i gang.

Hvis jeg havde fået købt Photoshop, så var alt andet lagt væk og jeg
havde koncentreret mig om Photoshop.

Jeg har lige fået licens til denne bog gennem fagforeningen:
http://webbooks.dk/site/book-info.php?id=17

men der er mange andre bøger og online-vejledninger.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Lund

Dato : 05-03-09 16:49

Kurt Brixen wrote:

> Photoshop er et stort program, og som grafiker har jeg været på kursus
> hver gang vi har fået ny version af CS pakken.

Hvilke kurser og hos hvilken kursusudbyder? Det lyder interessant.
Hvis du også kan fortælle om hvilket udbytte det giver, for jeg går ud fra,
at det er 1-2-3 dages kurser?

--
Kurt Lund

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-03-09 21:33

In article <49aff455$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

> Hvilke kurser og hos hvilken kursusudbyder? Det lyder interessant.

Da vi skiftede fra Quark til CS1 var det interne kurser. Jeg kan ikke
huske hvem udbyderen var, eller hvor mange dage.

Fra CS1 til CS2 fik vi et 2-dages kursus hos Softworld.dk som var
specielt planlagt til os, dvs. ud fra de opgaver vi sad med til daglig.

Firmaet arbejder stadig i CS2, og nu er jeg gået på efterløn, men de
springer CS3 over og går direkte til CS4.

> Hvis du også kan fortælle om hvilket udbytte det giver, for jeg går ud fra,
> at det er 1-2-3 dages kurser?

Udbyttet hos Softworld var godt. Jeg kan bedre lide eksterne kurser, da
der er for meget uro, når det er internt. Det var 2 dage i Indesign,
Illustrator og Photoshop, og på vores egen platform (Mac). På mit hold
blev der gjort mest ud af Photoshop, for der manglede vi mest.

Fakta er at vi var klar til at producere annoncer og ugeblade straks
efter kurset, og vi kunne ringe til Softworld en måned efter kurset med
ekstra spørgsmål.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Pico

Dato : 05-03-09 14:52

Lars Thomsen Nielsen wrote:

> [...]
> nu kender jeg jo PSP og det kan også en masse. Kan nogen vurdere om
> jeg tidsmæssigt skal være bekymret for skiftet eller ej?

Du har brugt adskellige tusinde til at købe et program som nu er afløst af
en nyere udgave uden at have installeret det, køber du også nye computere og
bare lader dem stå Nå ja, jeg kender en der køber en hel masse
forskelligt elektronik og aldrig får det pakket ud, loft, garage osv. er
helt fyldt op, bare der er et godt tilbud køber han det, nogle af tingene er
der flere eksemplare af.

For at vende tilbage til PS CS3 er det ikke så svært at finde ud af de
besale ting, køb et hefte om programmet så kan du se de mest almindelige
ting og starte med at prøve dem, er det så ikke noget er det bare ud igen.

For mange år siden besluttede jeg mig til at bruge PS og så nøjes med det,
så jeg har ikke mulighed for at vurdere om PSP er dårligere eller meget
anderledes, men du kan da beholde begge programmer på maskinen indtil du ved
hvilket der er bedst for dig.
--
MVH
Pico

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 05-03-09 21:19

Pico skrev:
> Du har brugt adskellige tusinde til at købe et program som nu er afløst af
> en nyere udgave uden at have installeret det, køber du også nye computere og
> bare lader dem stå

OK, det er sådan set mit arbejde der har betalt for licensen, men mig
der skulle bruge den. For meget arbejdspres udsatte dog skiftet, men jeg
kan godt se at det lyder lidt forkælet...

> anderledes, men du kan da beholde begge programmer på maskinen indtil du ved
> hvilket der er bedst for dig.

Ja, det tror jeg at jeg vil gøre. Så kan jeg bare starte i det små.

Tak for dit input.

Lars

Fra : Pico

Dato : 05-03-09 16:20

Lars Thomsen Nielsen wrote:

> [...]
> nu kender jeg jo PSP og det kan også en masse. Kan nogen vurdere om
> jeg tidsmæssigt skal være bekymret for skiftet eller ej?

Som lidt hjælp er der masser af "tips" til PS derude:

http://www.pcworld.dk/art/10677?page=1
--
MVH
Pico

Fra : gitte

Dato : 19-03-09 08:50

Jeg ved ikke om du er kommet om ved det. Men de forskellige filtre osv kan
du sagtens bruge i paint shop pro også. Du behøver ikke photoshop. Læg
filteret i dit plugin-bibliotek, jeg går ud fra at paint shop pro også har
sådan et.

gitte