ASP Url Rewrite
Fra : Benny Hansen

Dato : 23-02-09 17:31

Hej
Jeg har mange steder set at folk har sider der hedder f.eks.
/produkter/cykler eller lign. lavet i ASP.

Er det muligt at lave følgende til /produkter?

<%

id=Request.QueryString("id"): if id="" then id=0

Select case id
case 0%>
<% case "produkter" %>

<% End Select%>

MVH Benny Hansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-02-09 00:43

Benny Hansen wrote:

> Hej
> Jeg har mange steder set at folk har sider der hedder f.eks.
> /produkter/cykler eller lign. lavet i ASP.
>
> Er det muligt at lave følgende til /produkter?

rewrite ligger på serverniveau.
På IIS skal du nok have fat i et ISAPI filter, der kan udføre rewtites.

Stig Johansen

Fra : Leif Neland

Dato : 24-02-09 01:52

Benny Hansen skrev:
> Hej
> Jeg har mange steder set at folk har sider der hedder f.eks.
> /produkter/cykler eller lign. lavet i ASP.

Jeg forstår ikke hvad ovenstående har med nedenstående at gøre.

> Er det muligt at lave følgende til /produkter?
>
> <%
>
> id=Request.QueryString("id"): if id="" then id=0

> [...]

Men

Jeg har lavet noget svarende til dette:

I /produkter er en custom 404-handler, der bliver serviceret af
produkter.asp

Den bliver kaldt, og får url'en som querystring, når der browses til
/produkter/cykler/sco/dame/monaco/24/blaa

Dette kan produkter.asp så parse til
kategori="cykler"
fabrikat="sco"
art="dame"
model="monaco"
størrelse="24"
farve="blå"

men man kan også lave en database, hvor url'en er helt frit valgt
"select * from artikler where
url='/produkter/cykler/sco/dame/monaco/24/blaa'"

Leif

Fra : Benny Hansen

Dato : 25-02-09 18:20

er det så muligt at lave det via Htacces ligesom php?

Fra : Leif Neland

Dato : 25-02-09 23:35

Benny Hansen skrev:
> er det så muligt at lave det via Htacces ligesom php?

Du skal ind i gui'en, svjv.
Det kræver adminrettigheder til serveren.

Leif

Fra : Benny Hansen

Dato : 26-02-09 18:38

Har du evt. noget kode som du vil dele ?
MVH Benny Hansen