Andet multimedie
bentjuul 3670
OCR Scanning af teskt
Fra : JB

Dato : 21-02-09 04:16

Hvilken opløsning er bedst for OCR scanning af tekst,
når jeg scanner en tekst er der mange fejl, som jeg skal rette manuel,
har i nogen gode idéer / råd ved brug af scanning af tekster.?

JB

Fra : Max

Dato : 21-02-09 08:58

Hej JB

> Hvilken opløsning er bedst for OCR scanning af tekst,

Det afhænger nok af hvad software du bruger, mit gamle
Textbrudge program siger 400 dpi b/w

> når jeg scanner en tekst er der mange fejl, som jeg skal rette manuel,
> har i nogen gode idéer / råd ved brug af scanning af tekster.?

En OCR bliver aldrig bedre end forlaget og fejl vi der altid være, men
har man valgt en god opløsning, en god genkendelses font (hvis man
har den mulighed), ja så vl der ofte være meget systematik i fejlene
og de bliver nemmere at finde.

--
Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 21-02-09 19:57

On Sat, 21 Feb 2009 04:16:14 +0100, "JB" <xxxxx@xxxxx.dkx> wrote:

>Hvilken opløsning er bedst for OCR scanning af tekst,
>når jeg scanner en tekst er der mange fejl, som jeg skal rette manuel,
>har i nogen gode idéer / råd ved brug af scanning af tekster.?

Scanner selv i 300 DPI B&W på en 6 år gammel Canon 1200 DPI scanner,
det giver tæt på 100% genkendelse med OmniPage 16 hvis det scannede
materiale er i god kvalitet.

--
Rado

All the answers are already within us.
It's finding the corresponding questions
that's so darned difficult.
- Swami Beyondananda

Fra : JB

Dato : 21-02-09 21:13

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Rado
>
> All the answers are already within us.
> It's finding the corresponding questions

1000 tak for jeres svar

Det er en Medion scanner og programmet er Textbrige Pro9

Jb