Word lukker ned
Fra : Jebir

Dato : 16-02-09 13:28

Hejsa!

Jeg er blevet bedt om at kigge på en computer for en kollega; sagen er den,
at word er "holdt op med at virke" - den kan finde på at lukke ned
pludseligt, og når man arbejder i den, er man nødt til at gøre sine ting
færdige - for når man gemmer, forsvinder dokumenterne fra både word og
computeren....
Den har senest gjort det i forbindelse med min kollega's datters
terminsprøve, hvor word valgte at afslutte efter 1½ time, og hun måtte
begynde forfra.... ikke så heldigt

Jeg har endnu ikke set på computeren, men synes det lyder underligt - så
ville lige høre om der var nogen der kendte til et sådan problem. Det drejer
sig om en office 2007 (måske - formentlig - noget student-edition?) på en
Windows Vista.

Nogenlunde samtidig med, at word begyndte at drille, holdt Norton Antivirus
op med at virke - det kan være en tilfældighed, men er der nogen der ved om
de to programmer kan være påvirket af nogle af de samme windowsopdateringer
el.lign.?

Alle forslag til en eventuel løsning modtages med kyshånd!

- Jebir

Fra : Anette

Dato : 16-02-09 16:24

> Alle forslag til en eventuel løsning modtages med kyshånd!
>
> - Jebir

Hvis det er overkommeligt at finde ud af, hvornår det holdt op med at virke,
ville jeg nok prøve en systemgendannelse og så arbejde mig videre derfra.

A.

Fra : Jebir

Dato : 16-02-09 16:56

"Anette" <anettelinnea(@)pc.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis det er overkommeligt at finde ud af, hvornår det holdt op med at
> virke, ville jeg nok prøve en systemgendannelse og så arbejde mig videre
> derfra.

Det skal siges, at en systemgendannelse ER prøvet - desværre uden held
Men tak for forslaget!

- Jebir

Fra : Max

Dato : 16-02-09 17:04

Hej Jebir

> Alle forslag til en eventuel løsning modtages med kyshånd!

Først og fremmest lære man alle brugere automatisk at
trykke CTRL+S mindst 1 gang i minuttet når de bruger
et MS program.

--
Mvh Max

Fra : Jebir

Dato : 16-02-09 17:59

> Først og fremmest lære man alle brugere automatisk at
> trykke CTRL+S mindst 1 gang i minuttet når de bruger
> et MS program.

- Tusind tak for et fantastisk brugbart og fyldestgørende svar. Dog ville
du bemærke, hvis du læste hvad du svarede på, at hvis hun gemmer sit
dokument, forsvinder det.

Fra : Max

Dato : 16-02-09 18:38

Hej Jebir

> - Tusind tak for et fantastisk brugbart og fyldestgørende svar. Dog
> ville du bemærke, hvis du læste hvad du svarede på, at hvis hun
> gemmer sit dokument, forsvinder det.

Og hun brugte 1,5 time til at finde ud af det, hun burde jo have fundet
ud af det efter det første minut, ikke ?

--
Mvh Max

Fra : John

Dato : 16-02-09 18:37

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i en meddelelse

> Nogenlunde samtidig med, at word begyndte at drille, holdt Norton
> Antivirus op med at virke - det kan være en tilfældighed

Næppe. Virker mistænkeligt.

Prøv en scanning med gratis SuperAntispyware:
http://www.snapfiles.com/reviews/Super-Anti-Spyware/SuperAntiSpyware.html

Evt også med gratis CureIt (ingen install, kan køre fra en ram stick):
http://www.snapfiles.com/reviews/drweb-cureit/cureit.html

Check også, at ikke kun Windows, men også Office har alle vigtige
opdateringer.

Check, at også tilføjelses-programmer (fx Flash og QuickTime) er nyeste
versioner, fx med dette gratis program:
http://www.filehippo.com/updatechecker/

God jagt!

John

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-02-09 11:18

Jebir <jebir@jebir.dk> wrote:
> Hejsa!

> Det drejer sig om en office 2007 (måske - formentlig - noget
> student-edition?) på en Windows Vista.

> Alle forslag til en eventuel løsning modtages med kyshånd!

Det er vel den 30 / 60 dages prøvetid på både Norton og Office der er
udløbet..

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 25-02-09 13:09

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:499be04e$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er vel den 30 / 60 dages prøvetid på både Norton og Office der er
> udløbet..

I så fald er gode råd ikke dyre, men overflødige.
Ellers ville jeg da anbefale en nyinstallation. Har selv home & student
2007-versionen, der aldrig har lavet knuder.

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's when replying by e-mail.