Hvad hedder det?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 12-02-09 23:53

Hej.

Jeg har en gammel P4 2.4 Ghz. Jeg vil tro, at det er det der hedder
"in a box". Der har altid været vrøvl med pc´en, men i dag ville jeg
give den et sidste forsøg.

Jeg opdagede at den "plastic ramme" der sidder på MB mangler en clip i
det ene hjørne, der betyder, at køleren ikke slutter tæt på CPU´en.
(temp er ca. 65 ved ingen belast!). Dette kunne nemt forklare mine
problemer

Der er tale om et MSI MB. Selve CPU, køler + den "ramme" man sætter
ned over over køleren er ok, men det er som sagt den plastic ramme der
er skruet fast på MB der mangler noget.... men kan man købe en ny? Og
hvad dælen sådan en fætter? Der er vel tale om standard mål, når vi
taler om en P4´er?

Jeg véd godt, at det er en gl. maskine, men med 3 gb ram, og et 6600GT
kort, passer den indtil videre fint til sønnen på 8... indtil videre
. Så jeg er lidt træt af, at skulle smide den ud.

x-postet i edb.hardware

Mvh

Jasper

Fra : jk

Dato : 13-02-09 11:20

On Thu, 12 Feb 2009 23:52:55 +0100, Jasper Norman Ahrensbach
<jasper@ahrensbach.com> wrote:

> [...]
>kort, passer den indtil videre fint til sønnen på 8... indtil videre
> . Så jeg er lidt træt af, at skulle smide den ud.

Det hedder en ny CPU-køler.

Hvis det er en P4 er det til socket 478.

Hvis det er en mere moderne er det socket 775.

Download cpu-z
det fortæller nøjagtigt hvad cpu hedder.

www.cpuid.com

eller aida32 program (google det).

Man køber det her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?Parent=2&ID=240

Men kan du ikke få en til at hjælpe dig ? Montering af CPU-køler m.
kølepasta i korrekt mængde er det ENESTE ved en PC, der kræver lidt
håndelag og erfaring.

mvh

John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-02-09 17:59

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen
> On Thu, 12 Feb 2009 23:52:55 +0100, Jasper Norman Ahrensbach
> <jasper@ahrensbach.com> wrote:
>
> Det hedder en ny CPU-køler.

Nej, det gør det ikke. Det er rammen til køleren der er i stykker, så vil
det jo ikke hjælpe at skifte køleren.

Kurt

Fra : Eigil Gregersen

Dato : 13-02-09 17:01

Jeg tror det er en socket 478. Der er vist ingen ramme på 775 hvis jeg
husker rigtig. Rammen hedder vist nok retention og er så vidt jeg ved mere
end svær at få fat i men prøv qxl der er nogle gange defekte bundkort til
salg og det er sjælden det er rammen der er defekt.

mvh.
Eigil

Fra : Eigil Gregersen

Dato : 13-02-09 17:05

Der er også din lokale containerplads der kunne du måske få lov til at ta'
en eller din lokalsprøjte findes der sikkert en der laver computere han har
måske et defekt bundkort liggende.