Andet multimedie
bentjuul 3670
Paint Shop Pro -> transparent gif-billede ~
Fra : Steffen

Dato : 11-02-09 21:43

Jeg har et logo (blå og "hvid"), som i PSP 7.0 er gemt med "File / Export /
Gif Optimizer". Den hvide farve valgtes som transparent. Når jeg loader
billedet in i Internet Explorer (hvor der er valgt grå baggrund!), så vises
den hvide farve ikke. GIF-billedet er altså gennemsigtigt.
Problemet er, at når jeg i PSP vil bruge logoet ovenpå et fotografi og
indsætter med "Paste New Layer", så vises den hvide farve, som jo ellers
skulle være gennemsigtig. Er det en banal fejl, jeg begår?
Steffen

Fra : Steffen

Dato : 11-02-09 22:16

Paste As Transparent Selection. Der var den.
Når man bruger lang tid på at finde løsningen, glemmer man det ikke så let
bagefter!
Steffen