hjælp søges til at skabe et community?
Fra : nikolaj recke

Dato : 08-02-09 23:52

Hej HTML.dk

Jeg står og vil lave et slags community, der primært skal være et
bliotek af tekst links.
(i dette tilfælde skal det handle om netkunst).

Den primære funktion er at sitet skal udvikles ved at alle
brugere oploader disse tekstlinks, dvs alle skal kunne oploade.

Jeg er lidt rundt på gulvet over de mange muligheder der er for
færdige community pakker, hvor de fleste både er grimme og med
alt for mange ads og unødvendige dikkedare.

Jeg er total novice på området, og kunne godt tænke mig lidt
hints til hvor man skal starte med at søge.
MIn platform er mac, og jeg kan desværre kun selv html.

håber der er nogle der har gode tips enten til løsninger eller
sider hvor man beskæftigere sig med lign.

tak

mvh
nikolaj

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-02-09 00:38

nikolaj recke skrev:

> Jeg står og vil lave et slags community, der primært skal være et
> bliotek af tekst links.
> (i dette tilfælde skal det handle om netkunst).

Det lyder som om, du enten skal lave det i form af et forum
eller en wiki. I begge tilfælde kan andre end
hjemmesideejeren skrive og dermed fx poste links.

Der findes mange forskellige fora og wiki'er. De fleste
kræver, at serveren understøtter php og MySQL. Et par af de
mere populære:

Forum:
http://www.phpbb3.dk

Wiki: