Konfuziansk prioritering: Social arv
Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-09 02:02

Det er centralt i konfuzianismens overlegenhed, at de mener vi fødes ens ,
selvom vi udvikler os meget forskelligt.
Der er for mig et spændende skakspil i at forstå hvordan humor, charme,
skyld, skam, forfængelighed, dagdrøm, selvbedrag, skuespil, anden løgn, gør
den sociale arvs forskelle selvforstærkende - så bl.a. mænd og kvinder trods
ens hjerner og evt fælles barnløshed skaber enorm afvigelse i adfærd - og
hvordan voodoo-tromme-negre i Sydstaterne 190o-1950 opfandt et sidestykke
til Vesttens klassiske musik - JAZZ: Neworleans, swing, bebop, cool, etc
Tillært hjælpeløshed og falsk beskedenhed, modens pendulbevægelser og
vitsmageriets sandhedssøgning spiller ind. Hamas vil ikke forhandle, men
kæmpe - det er ikke arveligt.
Os der tror på det fri marked og udbud og efterspørgsel har stærk position i
debatten om, hvorfor muslimer bør udvises, hvis de i ½ år ikke har kunne
forsørge sig uden socialhjælp, og naziernes værste fejl er at de gør sig
selv og sagen til grin ved at bygge på forældet socialdarwinisme.
Fordi jeg således er blandt de mindst racistiske danskere, var mit livsværk
1979-2000 en privatiseret sæddonorhjælp med stabilt levende familiefædre med
sunde børn som donorer - for man holder lige så meget af børn man ikke er
biofar til.
Problemet med ulandsmenneskerne er, at de formerer sig pr
familiesammenføring mm SOM ROTTER, fordi imamer kræver befolkningseksplosion
som våben, og de sætter liv lavt og er derfor uintegrable.
Thomas Jefferson, slaveejer med mulatbarn, mente at negre aldrig kan lære
Euklidsk geometri og er ikke modbevist af særlig mange sorte USA-borgere,
selvom de har haft god skolegang i mange årtier. Social arv kan staten ikke
slette, for den virker over århundreder - Mozarts far gjorde ham komponist
men kristen tradition gennem generationer længere tilbage var også
medvirkende - se også mit indlæg om van Gogh i dag./igår