Hjælp Til Nyt Bundkort !!!
Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 07-02-09 22:13

Hejsa...

Da jeg står og ska ud og købe et nyt bundkort ,
så har jeg altså lige bruge for hjælp herinde .....

Hvad er værd at invester i ????

ASUS eller Gigabyte ??????

Valget står kun imellem de 2 bundkorts mærker....

Mvh.

Lars

Fra : tjaaa

Dato : 07-02-09 23:41

> [...]
>
> Hvad er værd at invester i ????
>
> ASUS eller Gigabyte ??????
>
> Valget står kun imellem de 2 bundkorts mærker....

Hvad skal den bruges til? gamer eller kontor eller????
Hvilken cpu skal der sidde på bundbrædtet? osv. osv.
Vi mangler oplysninger!
Mvh søren

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 08-02-09 08:11

Hejsa Søren

Begge Dele....altså både Spil - Programmer og Kontor osv...

Intel 3Ghz (4 Core i en - Ka ikke lige huske hvad de hedder rigtig
- ikke Dual Core , for det er jo 2 i en core...)

Hvis i skal har flere oplysninger , så skkriv det lige....

Mvh. Lars

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 08-02-09 15:38

Lars Skov Jensen wrote:
> 4 Core i en - Ka ikke lige huske hvad de hedder rigtig
> - ikke Dual Core , for det er jo 2 i en core...

Quad core?

Fra : J. E.

Dato : 08-02-09 22:11

"Lars Skov Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Søren
>
> Begge Dele....altså både Spil - Programmer og Kontor osv...
>
> Intel 3Ghz (4 Core i en - Ka ikke lige huske hvad de hedder rigtig
> - ikke Dual Core , for det er jo 2 i en core...)

Core Duo er ved at være en ældre sag, hvis det er den du hentyder til
med "2 i en core) ?

Core 2 Duo eller Quad Core er vist standarden i dag og til dit formål vil
jeg mene du får mest for pengene i en Core 2 Duo E8500 med mindre
prisen ikke er et emne og du ikke skal bruge den til specielle programmer
der er CPU-tunge.

Du kan i øvrigt læse mere her :

http://www.tomshardware.com/charts/desktop-cpu-charts-q3-2008/benchmarks,31.html

Fra : J. E.

Dato : 08-02-09 21:40

> [...]
>
> Hvad er værd at invester i ????
>
> ASUS eller Gigabyte ??????
>
> Valget står kun imellem de 2 bundkorts mærker....

Her får du et godt kort til rimelige penge Gigabyte ga-ep45-ud3P
Jeg tror du kun kan finde positive ting på nettet om det hvis
det er et allround kort du er ude efter.

Fra : J. E.

Dato : 08-02-09 21:55

"J. E." <of.post@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Her er i øvrigt lidt links :

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3508&p=1

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1352805

http://www.tweakup.dk/article/1559/dk/

Fra : John T.

Dato : 09-02-09 00:13

> "J. E." <of.post@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Her er i øvrigt lidt links :
> http://www.tweakup.dk/article/1559/dk/

Jeg søger også efter nyt bundkort, og var inde på
ovenstående side, der var lidt prisforskel
på div. kort som jeg ikke kunne gennemskue,
så jeg er sørme i tvivl.
Hilsen John T.

Fra : J. E.

Dato : 09-02-09 17:31

"John T." <noname@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg søger også efter nyt bundkort, og var inde på
> ovenstående side, der var lidt prisforskel
> på div. kort som jeg ikke kunne gennemskue,
> så jeg er sørme i tvivl.

Det er også lidt en jungle at finde ud af hvis man har et budget

Jeg har netop sat en PC sammen til "gamer" og det er da lidt en
kunst at holde det under kr. 6000,-

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-02-09 18:00

J. E. wrote:

> Jeg har netop sat en PC sammen til "gamer" og det er da lidt en
> kunst at holde det under kr. 6000,-

Vrøvl. Det eneste der koster i en gamer-PC er grafikkortet. Man kommer
langt for 2000,-

Jesper Poulsen

Fra : J. E.

Dato : 09-02-09 23:49

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Vrøvl. Det eneste der koster i en gamer-PC er grafikkortet. Man kommer
> langt for 2000,-

Ja ja - nu er vi andre jo kommet over Pixeline

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-02-09 14:37

J. E. wrote:

> Ja ja - nu er vi andre jo kommet over Pixeline

Så burde I også vide hvad der kræves af en gamermaskine. En stor og
voldsom CPU er ikke iblandt de dele.

Jesper Poulsen

Fra : Nicolai

Dato : 01-03-09 20:08

Hehe god humor :)

> Så burde I også vide hvad der kræves af en gamermaskine. En stor og
> voldsom CPU er ikke iblandt de dele.

Nej med at spare 300,- og fravælge en quad er helt hen i skoven :)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-09 00:48

Nicolai wrote:

> Nej med at spare 300,- og fravælge en quad er helt hen i skoven :)

Ikke hvis man har et budget der skal overholdes. En quad-CPU gør ingen
gavn i spil. Pengene er bedre brugt på grafik og RAM.

Jesper Poulsen

Fra : Niels C. Grønlund [D~

Dato : 10-03-09 20:20

"Jesper Poulsen" skrev i meddelelsen

> Vrøvl. Det eneste der koster i en gamer-PC er grafikkortet. Man kommer
> langt for 2000,-
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Ha Ha Ha Ha..... Jesper..

Jeg kan godt se du ikke er hardcore gamer...

Du får ikke meget seriøs gamer PC for 6K

Og der kræves CPU kraft for at føde en god solid GFX løsning...

Mvh.
Niels

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-03-09 20:51

Niels C. Grønlund [DK-2500] wrote:

> Du får ikke meget seriøs gamer PC for 6K

Jo. Det er slet ikke noget problem.

> Og der kræves CPU kraft for at føde en god solid GFX løsning...

Nej. Det er overvurderet. Medmindre man naturligvis holder sig til
ineffektivt hardware.

Jeg har lige været til gamer-weekend og CPU'en er meget underordnet ift.
gamer-ydelsen. En Athlon X2 5050e og et GF9800GTX+ kan spille lige op
med en Core2 Quad 2,6 og et lign. grafikkort. Faktisk præsterede min
"skrabemaskine" den bedste FPS i de FPS-spil vi spillede. CPU'en laver
virkeligt ikke meget i et moderne grafiktungt spil.

Jesper Poulsen

Fra : Niels C. Grønlund [D~

Dato : 10-03-09 21:01

> [...]
> "skrabemaskine" den bedste FPS i de FPS-spil vi spillede. CPU'en laver
> virkeligt ikke meget i et moderne grafiktungt spil.

Ja ja det siger du.. Og nej CPU power er ikke noget opreklameret vrøvl mht.
fps ...
Nu snakkede jeg jo gamer PC - Jeg kunne tydeligt se forskel da jeg
opgraderede mine CPU'er fra 3 Ghz - 3.16 Ghz ny forbedret core struktur og
mere cache - Der sidder ikke et 9800 GTX i en rigtig gamer PC, og så
handler det også om hvad opløsning du kører i...

Det der er ikke en Crysis maskine du har.... Nu snakkede jeg jo om en
ordentlig GFX løsning... Det laver du ikke for 6K

Mvh.
Niels

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-03-09 21:37

Niels C. Grønlund [DK-2500] wrote:

> Ja ja det siger du.. Og nej CPU power er ikke noget opreklameret vrøvl mht.
> fps ...

Så er det da ejendommeligt at de store forkromede Intel-maskiner (C2D og
C2Q) der var samlet i weekenden ikke havde noget at byde op med.

> handler det også om hvad opløsning du kører i...

1920x1440 - med alt slået til.

> Det der er ikke en Crysis maskine du har.... Nu snakkede jeg jo om en

Crysis er for folk der hellere vil kigge billeder end spille spil.

Det er stadig grafikkortet den største sum penge skal postes i. Hvis man
skal have både CPU og GPU, så er GPU'en den vigtigste. Har man et
begrænset budget er det stadig GPU'en der skal satses på. CPU'en er
opreklameret i spil-sammenhæng.

Jesper Poulsen