Hvor meget skal der skæres af sengen?
Fra : Morten P

Dato : 06-02-09 12:25

Et værelse et 200*400 cm
En træseng er 208*90 cm

Den skal stå på den korte led af værelset

Men hvor meget skal vi save af for at den kan roteres på plads?

8 cm er jo nok ikke nok, kan man beregne hvor meget det kræver? (Der er
ingen paneler)

Fra : J. Nielsen

Dato : 06-02-09 12:53

On Fri, 6 Feb 2009 12:24:57 +0100, "Morten P" <spam@spam.spam> wrote:

> [...]
>
>Men hvor meget skal vi save af for at den kan roteres på plads?
>
>8 cm er jo nok ikke nok, kan man beregne hvor meget det kræver? (Der er

Hvor højt er der til loftet? Hvor høj er sengen?
--

-JN-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-02-09 13:14

J. Nielsen skrev:

> Hvor højt er der til loftet? Hvor høj er sengen?

Mon ikke der er højt nok. Men ellers kan man jo bare vende
sengen på højkant, når den skal roteres. Bruger man den
metode, er det ikke kun højden, der kan være relevant. Hvis
der er ben på sengen, og de ikke sidder helt ud til
endekanderne, kan det også have betydning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://polimiken.dk

Fra : .Kody

Dato : 06-02-09 13:14

Morten P formulerede fredag:
> [...]
>
> Men hvor meget skal vi save af for at den kan roteres på plads?
>
> 8 cm er jo nok ikke nok, kan man beregne hvor meget det kræver? (Der er ingen

Jeg ville nok stille den på højkant først.
Hvis vi anslår at den er 30 cm tyk, skulle den kunne rotere hvis den er
197,7 cm teoretisk.

Hvis du stadig vil rotere den i vandret position skal den være 187,5 cm

Mvh
..Kody

Fra : Morten P

Dato : 06-02-09 13:52

".Kody" <mgs_@_email.dk> wrote in message
> Morten P formulerede fredag:

> Jeg ville nok stille den på højkant først.
> Hvis vi anslår at den er 30 cm tyk, skulle den kunne rotere hvis den er
> 197,7 cm teoretisk.

Ohh, tykkelsen!

Ja det er så en køjeseng på 200 cm i højden

Rummets højde er nok en 260-280.

De præcise mål må jeg vist skaffe mig

Fra : .Kody

Dato : 06-02-09 13:57

Morten P har bragt dette til os:
> ".Kody" <mgs_@_email.dk> wrote in message

> Ohh, tykkelsen!
>
> Ja det er så en køjeseng på 200 cm i højden
>
> Rummets højde er nok en 260-280.
>
> De præcise mål må jeg vist skaffe mig

Jamen så er det jo det sidste mål du skal bruge, nemlig 187,5 cm

..Kody

Fra : kjaer

Dato : 07-02-09 15:50

Morten P wrote:
> ".Kody" <mgs_@_email.dk> wrote in message

> Ohh, tykkelsen!
>
> Ja det er så en køjeseng på 200 cm i højden
>
> Rummets højde er nok en 260-280.
>
> De præcise mål må jeg vist skaffe mig

Hvis den bare skal kunne skubbes ind i hjørnet så må diagonalen på sengen
højst være 200 cm. så sidelængden må ikke være over 182,5
hvis autocad regner rigtig.-)

Fra : Morten P

Dato : 08-02-09 00:31

> Hvis den bare skal kunne skubbes ind i hjørnet så må diagonalen på sengen
> højst være 200 cm. så sidelængden må ikke være over 182,5
> hvis autocad regner rigtig.-)

He, den begynder at blive lidt lille i det

Overvejer et helt andet alternativ.
200 cm bygget i stuen og så skubbet ind i værelset igennem døren (der pilles
af) og så skubbes direkte op i endevæggen.

Men tak for alle de super gode forslag. Det satte enkeltheden lidt i
perspektiv

Fra : alexbo

Dato : 06-02-09 13:47

"Morten P" skrev

> Men hvor meget skal vi save af for at den kan roteres på plads?
> 8 cm er jo nok ikke nok, kan man beregne hvor meget det kræver? (Der er
> ingen paneler)

Hvis sengen skal holdes vandret under hele seancen, banker du et søm ned
midt i sengen og med en snor på en meter og en blyant slår du en halvcirkel
i hver ende, det udenfor saver du af.
Der er jo ingen grund til at gøre hele sengen kortere end nødvendigt.

mvh
Alex Christensen

Fra : J. Nielsen

Dato : 06-02-09 16:23

On Fri, 6 Feb 2009 13:47:13 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>i hver ende, det udenfor saver du af.
>Der er jo ingen grund til at gøre hele sengen kortere end nødvendigt.

I yderste (pun intentet) konsekvens kan man nøjes med to kvart-cirkler
dimentralt modsat hinanden. ;)
--

-JN-

Fra : alexbo

Dato : 06-02-09 18:41

"J. Nielsen" skrev

> I yderste (pun intentet) konsekvens kan man nøjes med to kvart-cirkler
> dimentralt modsat hinanden. ;)

Ja selvfølgelig,
mindst mulig afskæring må være målet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian H

Dato : 06-02-09 16:06

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i meddelelsen
> Et værelse et 200*400 cm
> En træseng er 208*90 cm
>
> Den skal stå på den korte led af værelset
>
> Men hvor meget skal vi save af for at den kan roteres på plads?

Kan den ikke kortes af til 200cm og så skilles ad og samles når den er i
position? Evt. save skidtet "midt over" og samle med et par lægter :)

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 06-02-09 17:48

Morten P skrev:
> [...]
>
> Men hvor meget skal vi save af for at den kan roteres på plads?
>
> 8 cm er jo nok ikke nok, kan man beregne hvor meget det kræver? (Der er

Hvordan er sengen samlet? I gamle dage havde man nogle beslag hvor
siderne blot blev sat ind i stolperne og låste. Med den form for samling
kunne man nøjes med at korte af til ca. 199 cm.

Nyere senge er samlet med skruer, der ville gøre det umuligt at samle på
stedet. Eller det ville afhænge af skruelængde og typisk plads til en
unbraconøgle.

--
Niels

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-02-09 18:35

Morten P wrote:
> [...]
>
> Men hvor meget skal vi save af for at den kan roteres på plads?
>
> 8 cm er jo nok ikke nok, kan man beregne hvor meget det kræver? (Der

Hvor lang er den der skal sove i sengen?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Vidal

Dato : 06-02-09 21:21

Morten P skrev:
> [...]
>
> Men hvor meget skal vi save af for at den kan roteres på plads?
>
> 8 cm er jo nok ikke nok, kan man beregne hvor meget det kræver? (Der er

Jeg savede engang 9 cm af min datters seng
for at passe den ind i en niche. Jeg havde
ikke lige tænkt på, at madrasser kommer i
standardstørrelser.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Edward Jensen

Dato : 07-02-09 02:05

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Jeg savede engang 9 cm af min datters seng
> for at passe den ind i en niche. Jeg havde
> ikke lige tænkt på, at madrasser kommer i
> standardstørrelser.

Man kan vel også godt save i en madras, hvis man endelig vil.