Form manipulation med jQuery
Fra : Martin Kaltoft

Dato : 07-02-09 13:12

Hej, jeg har en side hvor jeg har en form med 3 <select> bokse ved siden af
hinanden, jeg vil gerne have det til at virke således, at boksen længst til
venstre er den eneste der kan vælges fra, når der er truffet et valg der,
skal den midterste boks blive aktiv, og når der er valgt der, skal man kunne
vælge fra den sidste boks.

Jeg har så forsøgt med med nedenstående kode i <head> sektionen, der
benyttes jQuery.

<script type="text/javascript" src="jquery.js"></script>
<script type="text/javascript">
$("select#selectboks1").change(function() {
if ($("select#selectboks1").val() != "0") {
$("select#selectboks2").removeAttr("disabled");
}
else {
$("select#selectboks2").attr("disabled", "disabled");
}
});
</script>

Men det har slet ingen effekt, der er ingen forskel på siden om koden er der
eller ej...

Hvordan kan jeg opnå det jeg vil med jQuery?

Martin Kaltoft

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-02-09 21:07

Martin Kaltoft wrote:
> [...]
> er truffet et valg der, skal den midterste boks blive aktiv, og når
> der er valgt der, skal man kunne vælge fra den sidste boks.

Jeg har her et eksempel med 2 select-bokse - det må kunne udvides så det
bliver 3 bokse:

http://hjemmesideskolen.dk/html/multilevelmenu.asp

Erik Ginnerskov

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 08-02-09 13:22

> Jeg har her et eksempel med 2 select-bokse - det må kunne udvides så det
> bliver 3 bokse:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/multilevelmenu.asp

Tak skal du have. Men jeg fik det til at virke, på en eller anden måde. Jeg
har endnu ikke det store indblik i jQuery, så jeg har faktisk ikke helt
overblik over hvad det var der fik det til at virke

Martin Kaltoft