Soekris og CF kort
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-02-09 14:22

Nogen som har kedelig erfaring med net5501 og CF kort?

Har haft net5501 kørende i lidt over et halvt år med Kingston CF kort
(CF/1GB).

Der har ingen problemer været. Så crashede systemet (DD-WRT) og jeg gik
igang med reinstallation.

Dette resulterede hele tiden kun i boot problemer (Grub error 25), lige
indtil jeg læste om andres erfaring med BIOS kommandoen Flash=Secondary.

Når jeg skiftede til Secondary ville den godt boote, en enkelt gang. Næste
gang var så samme fejl, og her kunne jeg så skifte tilbage til Primary og
så kunne der bootes.

Lige nu viser det sig at den kun vil boote engang imellem, aller helst
efter en coldboot (dvs ind i BIOS, vente vente vente og reboot kommando).

BIOS finder fint CF kortet som Pri Master hver gang, og jeg kan ikke finde
ud af om det er et Master/Slave forhold som forårsager fejlen, eller om det
kan ligge et andet sted.

Burde et Master/Slave mismatch/fejl overhovedet kunne starte Grub, som jo i
ligger på CF kortet og dermed er der jo forbindelse dertil?

--
Bjarke Andersen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-02-09 22:03

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (CF/1GB).
>
> Der har ingen problemer været. Så crashede systemet (DD-WRT) og jeg gik

Uden at kende hvordan DD-WRT kører - så kunne det måske være fordi den
læser/skriver fra dit kort og har dræbt det?
Jeg kører m0n0wall på en 4801er og der bliver kun læst fra kortet og under
boot (og ved konfig ændringer) - ellers kører det fra memory.
Der står alle steder med kæmpe store bogstaver dit CF kort dør hvis du bare
installerer en "almindelig" *NIX installation uden at tage højde for det er
flash.

Hvordan opfører dit CF kort hvis du formaterer det i en PC og laver lidt
læs/skriv fra det?

--
/Dennis
Diverse hardware sælges

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-02-09 00:32

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> crashed Echelon writing

> Uden at kende hvordan DD-WRT kører - så kunne det måske være fordi den
> læser/skriver fra dit kort og har dræbt det?

DD-WRT skulle gerne ikke gøre dette, da konceptet jo er det samme som
m0n0wall.

Desuden har jeg kun anvendt ca. 11Mb ud af den GB der er til rådighed, så
hvis det havde været det er der masser af yderligere sektorer i intakt
tilstand.

Jeg har lavet partition i windows og formatteret, selv fuld formattering,
samt anvendt killdisk lign program som blot lavede enkelt zero, begge
melder ikke fejl, og som skrevet så kan jeg få DD-WRT til at boote, bare
ikke hver gang.

Jeg prøver nok at lave partition igen under windows og så prøve med at
skrive filer dertil, blot for dobbelttjeks skyld. Dog bliver dette ikke før
om 2 uger grundet ferie.

--
Bjarke Andersen